haasjes-en-kersjes.reismee.nl

Happily Ever After

Gooooooooooooooooooooooooooooooooooodmorning!

We hebben vanochtend een rustige start. Vanavond willen we namelijk de vuurwerkshow in het Magic Kingdom (Happily Ever After) zien. Dus; gebakken eitje, spekje, toast en nog meer lekkere dingen op tafel.

Ma en Robin gaan wat kleine boodschappen halen en Sandra duikt het zwembad in. Walter die geniet van onze babewatch in het zwembad en Kayleigh en Bryce spelen wat.

Vanmiddag na de lunch rijden we op ons gemak naar het Magic Kingdom. Voor een vuurwerkshow wordt aangeraden op tijd een plekje te zoeken en nu we op tijd zijn kunnen we nog wat attracties doen.

Eerst gaan we naar Tomorrowland Speedway; Walter wilde graag dat Sandra een keer achter het stuur van een auto kroop, hij heeft het geweten. Hahahahaha. Kayleigh en ik carpoolen; nog nooit zo'n jong iemand achter het stuur gehad. We hebben het uitgegild van het lachen! Ik ben er veilig afgekomen met wat blauwe plekken.

Dinner is served at Cosmic Ray's Starlight Café; pulled pork, chicken sandwich, Greek salade, etc. Smaakt goed en de kinderen worden ge-entertained door Ray met z'n live muziek.

Daarna hebben we een fastpass voor The Jungle Cruise. Eerder deze week is de cruise weer open gegaan en aangezien we hier nog niet in waren geweest... Leah is onze guide en vaart ons door de jungle. Zo zien we the Nile Crocodile, Elephants and... Hi Ina! Ina is een hyena. Je kan wel zien dat de attractie onder de orkaan heeft geleden; veel bomen zijn omgevallen en afgezaagd zodat de attractie weer open kon. Het zal me niet verbazen als de attractie later dit jaar nog een keer in onderhoud gaat.

Het is al na 7 pm als we richting Main Street lopen. Het is een van de weinige avonden dat het geen Halloween night is en er "normaal" vuurwerk in het park is te vinden, druk is het dus. Redelijk snel vinden we een plekje om het vuurwerk te kijken. Ma staat geïnstalleerd met de videocamera, San en ik met de fotocamera's. Robin, Walter en de kinderen kunnen op hun gemak kijken.

8 pm, de lichten worden gedoofd, de muziek gaat wat harder en dan begint Happily Ever After. Een show met projectie op het kasteel en het nodige vuurwerk. Mooi om te zien, maar ik vind het net niet halen bij Dreams in Parijs. Maar goed, dat is natuurlijk mijn mening

Nadat de show is afgelopen is het een druk van jewelste om of richting de uitgang te gaan of richting een andere attractie. Wij hebben nog fastpasses voor It's a Small World, weer een attractie met bootje. Laten we zeggen dat dit een rustmomentje is voordat we het park verlaten.

Omdat het park tot 9 pm geopend is voor de "normale" gasten is het vanavond erg druk. De resort gasten kunnen gebruik maken van de Extra Magic Hours en voor hun is het park extra geopend van 9 pm tot 11 pm. Aangezien we nu alles hebben gezien en gedaan (incl. de vuurwerkshow van vanavond) gaan we via de winkels richting de exit. Het is echt een drukte van jewelste en dat hebben we geweten! We wilden met de boot terug naar de parkinglot maar dat was echt niet de beste keuze... De monorail ging stukken sneller. Maar goed, na 20 minuten wachten op de boot en een vaart van 7 minuten kwamen we bij het Ticket and Transportation Center aan. We lopen richting de auto aangeziener weer 2 kleine brakken in slaap zijn gevallen...

Morgen nog een dagje Disney en dan hebben we onze 14 dagen tickets goed gebruikt. De laatste dagen zullen we waarschijnlijk iets rustiger aan doen.

Good night everyone!

trees

ja zeker..... kun je dat wel stellen. pfffff wat een werk zeg ... maar dan heb je ook wat voor je geld . het was weer eens een heel avontuur ....mooi en walter die heeft de vakantie voor zijn leven . jullie ook blij met een goede babewatch . gelukkig dat deze dagen goed verlopen en dat jullie wensen uit komen... om toch de attracties mogen zien....beleven...voelen... met zijn allen...en als toetje nog een mooi verjaardagscadeautje.... een appeltje hi hi