haasjes-en-kersjes.reismee.nl

Air Berlin; the story continues

Vandaag starten we rustig op. Eigenlijk willen we naar de Florida Mall voor een nieuwe Apple Ipad en Iphones, maar we moeten ook nog een nieuwe koffer.

Helaas begint de dag wat minder mooi dan gepland; we hebben een mail van Vliegtickets.nl dat onze terugvlucht is gewijzigd door Air Berlin. We vliegen niet zaterdag maar zondag naar huis. Niet vanaf Orlando International Airport (MCO), maar vanaf Fort Myers, Florida Southwest Airport (RSW). Aankomst is dan niet zondag, maar maandag. Da's lekker. Maandag staan er allerlei afspraken alweer gepland en zo zijn er ook een aantal die maandag weer moeten gaan werken... Dus eerst maar eens bellen met Vliegtickets.nl om te vragen hoe dit zit, wie de extra kosten gaat betalen en of ze geen alternatieven hebben.

Dit verhaal is kort: Vliegtickets.nl heeft ons geprobeerd om te boeken naar een vlucht op vrijdag, die zat vol. Zaterdag was er al niets meer dus wordt het zondag. We zijn natuurlijk met een gezelschap van 7, dus er moet wel wat vrij zijn om ons te kunnen boeken. Helaas zijn alle extra kosten voor onze eigen rekening, Air Berlin vergoedt niets en Vliegtickets.nl kan niets anders doen dan de tickets omboeken naar een andere datum en vliegveld. In ieder geval zorgen zij ervoor dat wij richting huis kunnen, zij het een dag later.

De reis- en annuleringsverzekering kan hierin ook niets betekenen, die verwijzen ons door naar de rechtsbijstandverzekering. En zo zijn we een halve ochtend aan het bellen en regelen. Extra vrije dagen opnemen, afspraken verzetten, thuisblijvers inlichten, autoverhuur aanpassen, taxi inlichten, etc.

Plannen lopen dus iets anders dan verwacht vandaag... Maar dat mag de pret niet drukken. Blijven we toch een dag langer in Florida? En zie het van de positieve kant; we hadden anders echt niet richting Ft Myers gegaan deze vakantie.

Dus eind van de ochtend gaan we dan uiteindelijk op pad, richting de Florida Mall. Zeker 2 missies vandaag: 1. een nieuwe Ipad en Iphones halen, 2. een extra koffer voor alle aankopen halen

Missie 1 is deels geslaagd. Voor de Iphone 8 stond een rij van een aantal uur midden in het winkelcentrum, allemaal te wachten op een Iphone 8 of 8 Plus, of een Iwatch 3 serie. Niet normaal Ach, we hebben in ieder geval een nieuwe Ipad, kon geen kwaad want Kayleigh heeft hem nodig voor school en een extra is wel handig, wordt er niet zo´n ruzie gemaakt...

Nog even langs de M&M´s Store voor - hoe kan het ook anders - M&M´s. $ 60 lichter voor 2 kleine zakjes M&M´s... Slik, dat ze maar mogen smaken

En dan nu op naar de outlet voor een koffer van Samsonite. Eerst maar lunchen op de foodcourt. Het is er aardig druk en zullen we buiten moeten gaan zitten. Geen straf met dit weer, het is inmiddels volop zon met 37 graden. Joehoe! Nog meer genieten!!!

Dan door naar Movado voor wat nieuwe horloges, Disney Store voor een souvenir en Samsonite voor een extra koffer. Kayleigh en Bryce deelden op de heenweg een koffer, maar dit gaat voor de terugweg niet meer op. 2 volledig nieuwe garderobes zullen we maar zeggen De keuze valt op een geanodiseerde koffer van Samsonite, eentje die dus wel tegen een stootje kan, geen hard kunststof meer. De prijs scheelt aanzienlijk met Nederland!

Het loopt al halverwege de middag en we rijden terug naar de villa. Iedereen plonst in het zwembad om af te koelen, de stoom komt bijna van je lichaam af. Zo heerlijk!

De rest van de dag doen we verdomd weinig, kan we na de start van vanochtend...

En wat doen we morgen? Dat zien we dan wel weer. Oogjes dicht en snaveltje toe