haasjes-en-kersjes.reismee.nl

Epcot

Hi there!

Vandaag staat Disney's Epcot op de planning. Een park wat we nog niet gezien hebben. Dit park is ook meer gericht op volwassenen dan op kinderen. We proberen er een lange dag van te maken zodat we ook het vuurwerk/de avondshow vanavond kunnen zien.

Robin brengt ma, Walter en San eerst naar het park, wij zullen later met de kinderen volgen. De 3 musketiers gaan eerst richting Test Track waar een wachtrij van ca. 1 uur staat. Test Track is een attractie gebaseerd op testauto's die worden gebruikt in de autoindustrie. Hier worden dus o.a. de acceleratie, remkrachten, wegligging en snelheid getest. Heel leuke attractie die best wel wat snelheid kent!

Vervolgens gaan ze door naar Mission Space. Dit is een soort simulator met echte G-krachten. Samen met 3 mede astronauten moet je op een Mars-missie en er voor zorgen dat je spaceship goed landt op Mars. Walter vond het een gave attractie!

Aan het begin van de middag is het zooitje compleet! Na een Starbucks-momentje gaan we door naar Elsa & Anna (voor wie het nog niet wist: de zusjes uit Frozen). Bryce pakt de meiden in; hij loopt er op af en gaat kiekeboe spelen. Daarna lopen we terug naar Character Spot. Je kan hier op de foto met Mickey, Goofy en Minnie. Een wachttijd van 35 minuten wordt aangegeven. Robin krijgt een tag mee om de wachttijd te meten. Bryce was niet meer te genieten vanwege de wachttijd, maar eenmaal Mickey in zicht was de buiover.

Epcot heeft ook wel wat attracties voor kleinere kinderen, Finding Nemo & Friends. En zo gaan we op zoek naar Nemo! De clownsvis hebben we gevonden en voor we het weten staan we in een hal met verschillende aquaria. Pijlstaartroggen, baracuda's, haaien en een hoop andere vissen zijn er te zien.

Door naar Turtle Talk with Crush. De attractie is aangepast vergeleken met een aantal jaar geleden. Nu stelt Crush vragen aan de kinderen en andersom. Leuk om te doen.

We hebben fastpasses voor Soarin'. Ma en San blijven bij Kayleigh en Bryce. Zij zijn lichtelijk kachel en rusten wat op een bankje. Soarin' is een deltavlieger die de hele wereld rondvliegt. Gave attractie. Dit was ook altijd de favoriete attractie van pa, die kon daar zo van genieten.

Living with the Land slaan we over; dit is een bootje die langs kweekvijvers gaat. Niet zo'n boeiende attractie.

Daarna gaan we naar Epcot's Worldshowcase; dit is onderverdeeld in een aantal landen met een paar attracties. Het is Epcot's Food and Wine Festival; door het hele park staan eettentjes. De prijzen vallen mee; voor $ 5 heb je bijvoorbeeld een klein bordje met noodles en kip of garnalen. Er is echt van alles te proeven. Grieks, Thai's, Duits, Mexicaans, etc.

We hebben inmiddels zo'n beetje alles gezien en we gaan op zoek naar een goede spot om het vuurwerk/de avondshow te bekijken. Het is redelijk druk, dus dan is het fijn wat eerder te gaan zitten zodat we zeker een goede plek hebben. En zo gebeurt het dat we circa 1,5 uur voordat de show begint al klaar zitten.

1,5 uur wachten waarbij Bryce zijn eigen show opvoert. Om 9 pm begint dan de show. Veel vuurwerk en projectie. Genieten met een grote G! Kayleigh kijkt met open mond, Bryce is iets minder gecharmeerd van al die bombarie. Walter, ma, San, Robin en ik genieten ook van al het moois dat er is te zien. De show duurt ruim een kwartier, echt vol vuurwerk!

Nadat de show is afgelopen wachten we tot de ergste drukte het park heeft verlaten. Zo hebben we ook nog tijd om de camera's op te ruimen, kinderen in de buggy te zetten en rustig aan te vertrekken. De auto staat redelijk vooraan dus lopen we naar de auto. Tegen 10 pm zijn we dan weer echt vertrokken naar de villa.

Good night!