haasjes-en-kersjes.reismee.nl

Birthday girl

Yep, here she is, your birthday girl!

Vandaag hebben we wel wat plannen. Het eerste wat echt vast staat is kleiduif schieten in Clermont, klein half uurtje rijden hier vandaan. Walter wilde dit graag en er waren weinig andere dagen over om dit te doen, dus doen we dat gewoon vandaag.En natuurlijk een taartje halen bij Walmart!

Eerst maar eens ontbijten. Chefkok Robin bakt pannekoeken. Jammie! Niet van die echte Amerikaanse hoor, die zijn me te dik. Gewoon lekkere dunne pannekoeken .

Wanneer de tafel leeg geruimd is en de vaatwasser draait stappen we allemaal in de auto onderweg naar Clermont. Je merkt wel dat je verder van het toeristische gebied rijdt; het is een bosrijk gebied, veel ranches, mines en dode dieren langs de weg. TomTom geeft aan "turn right" en dat doen we dan ook. Daar rijden we dan, over een landweggetje in moerasgebied. Je kan wel zien dat Hurricane Irma hier flink tekeer is gegaan. Na een aantal mile komen we bij de entree van Revolution Off Road.

Eerst maar eens melden, id's laten zien en we kunnen buiten aan het meer even wachten op Justin. Justin is de instructeur van vandaag. Terwijl we zitten te wachten valt mijn oog op een bordje; "beware of snakes and alligators". Ach, het hangt zo'n beetje overal in Florida dat bord.

Daar is Justin en neemt Walter mee. Walter is de enige die op dit tijdstip komt schieten. 2 andere mensen zijn verlaat en zo krijgt Walter dus hun kogels, totaal heeft hij nu 90 kogels van ca. 36 gram om mee te schieten. In Nederland wordt er geschoten met 24 of 28 gram. Nu dus wat meer en dat zal Walter voelen aan de terugslag van het wapen.

Terwijl Walter aan het schieten is en er wat foto's en film zijn gemaakt. Zitten wij aan het meer. Het is een bosrijke omgeving en dat is niet zo gek; we zijn dichtbij een State Park. In het meer zwemmen heel veel baarzen, maar we zien ook iets anders! 2 Soft shell turtles. Kayleigh vindt het geweldig om te zien. Bryce ligt - voor de verandering - te slapen.

Voordat we het weten is het uurtje schieten voorbij. We praten nog even na met Justin die vertelt dat hij in het Ocala National Forest woont en iedere dag 1.15 uur moet rijden. Walter krijgt nog een kleiduif mee als souvernir en dan gaan we terug richting Davenport.

We volgen niet helemaal de TomTom omdat we wat meer van de omgeving willen zien. En zo rijden we steeds verder het niet toeristische gebied in. Af en toe zie je een aangereden gordeldier of eekhoorn liggen. Hier hou ik wel van.

Uiteindelijk komen we uit bij de Walmart. Taartje, broodjes voor vanmiddag en nog wat andere lekkere dingen. Lunch in de villa en dan vanmiddag even met de voetjes omhoog. Het is heerlijk weer en echt geen straf om buiten te zitten!

Om een uurtje of 5 rijden we naar Old Town. Vanavond is er een Classic Car Show en dat willen we graag zien. Helaas gooit regen weer roet in de plannen. Heel Old Town ziet er verlaten uit. Met de regen erbij is het een triest aanblik. Aan de overkant van Old Town zit een Flea Market, nog nooit binnen geweest dus wel leuk om daar eens binnen te kijken. Maar god, wat een meuk zeg

Na de muffe meuk rijden we richting Applebees om te gaan eten. Er staan een lange rij met mensen buiten, dus valt dit plan helaas ook al af... Hmmm lijkt erop dat de plannen vandaag allemaal in het water vallen. Balen...

Dus ook vanavond eten we weer thuis. Het lijkt erop dat er bijna geen vlees uit de vriezer gaat. Zal vast wel aan de verpakkingen liggen, die zijn iets groter dan de gemiddelde verpakkingen in Nederland

Na het ijsje (een 5 liter bak) gaat zo'n beetje iedereen douchen en ploffen we in de bank neer. Het lijkt erop dat we allemaal vermoeid zijn...

Morgen weer een dagje Disney!

Iedereen bedankt voor de appjes, mailtjes, pb-tjes en berichten op Facebook!