haasjes-en-kersjes.reismee.nl

Pandora, new at Animal Kingdom

Hi guys!

Vanochtend voor het eerst de wekker gezet, niet dat het nodig was want iedereen was al wakker, maar toch... Waarom een wekker zetten in je vakantie? We willen vandaag de nieuwe attractie in Animal Kingdom doen; Pandora. Pandora is gebaseerd op Avatar. Iets waar ik totaal geen fan van ben (ik hou echt niet van science fiction), maar voor een nieuwe attractie in Animal Kingdom ga ik graag in de rij staan. Gelukkig met mij nog een aantal gelijk gestemden

En zo gebeurt het dat we om 8.30 am het park in lopen (park gaat pas om 9 am open). We nemen een sprintje - beter gezegd power walk - richting de attractie want zo'n beetje iedereen die het park binnengaat loopt richting Avatar. En dan sta je in een rij waarvan je denkt, what the fuck?! Niet normaal wat een volk... Aansluiten dan maar. Als we een cast member tegenkomen vragen we hem hoe lang het nog wachten is. Vanaf dat punt 90 minutes, slik...

Ok, het wachten kan beginnen. Toch loopt het allemaal vrij vlot door. Voordeel dus dat we vroeg in het park zijn. Het wachten in Amerika is iets relaxter dan bij attracties in Europa; wachtrijen zijn hier gebouwd op entertainment. Zo is er hier dus erg veel te zien, mensen dringen ook niet.

Voordat we het weten staan we bij een volgende cast member. Daar informeren we naar de babyswitch; Robin en Walter nemen Kayleigh & Bryce mee en mogen later in de attractie. Ma, San en ik lopen door. Het is echt indrukwekkend om te zien wat er van gemaakt is. Eenmaal in de attractie nemen we plaats en krijgen een rugsteun en 2 beugels aan de kuiten. Huh, wat gaan we nu krijgen?! Brilletje op en vasthouden maar. Je gezicht wordt gescand en je wordt gekoppeld aan een figurine. Vervolgens blijk je op de rug van een Banshee te zitten. Watte? Ja, dat dacht ik dus ook. Heb de eerste 10 minuten van de film eens gezien en dat was het dan ook. Dus al die figuren zijn allemaal nieuw voor mij. Ma en San hebben die film al een aantal keer gezien dus die kennen het al.

Dan start de attractie. Het is een soort simulator waar je in zit. Je gaat van links naar rechts, boven naar beneden, wind in je gezicht, aan de andere kant water dat in je gezicht spettert en ga zo maar door. Geen idee meer hoe lang de attractie duurde, maar het was het wachtenmeer dan waard!

Wisseling van de wacht: Robin en Walter zijn aan de beurt, San gaat nog een keer mee. Ook zij zijn onder de indruk. Het is echt een machtig mooie attractie!

Kayleigh blijft de hele dag vragen wanneer we naar Dory gaan. Nee, we gaan niet naar Dory, we zijn naar Pandora geweest. Straks zie je misschien Dory bij Finding Nemo.

Na Pandora is het tijd om richting de show van Finding Nemo and Friends te lopen. We hebben fastpasses voor de show van 11.30 am. De show duurt bijna 45 minuten en is een belevenis om mee te maken. Het verhaal van Finding Nemo wordt in het kort verteld.

Tijd voor een lunch. Die nemen we dit keer bij Restaurantosaurus. De cast member is niet de vlotste die de bestelling op moet nemen. Gelukkig hebben San en Walter al een tafeltje gevonden voor ons 7. Free refill en dat komt goed uit; het is echt heel erg vochtig vandaag en dus moet er goed worden gedronken. Het is immers een graad of 36 .

We gaan door met onze route door het park; zien we Donald staan. Dus in de rij voor een kiekje. Helaas komt Kayleigh ongelukkig ten val en heeft flinke schaafwonden op haar stui en neus. Eerst maar koelen en schoonmaken. De rest blijft in de rij. Donald moest tochcrackers gaan eten en dat kwam voor nu goed uit!

Dinosaur, een jeepsafari. Leuk voor ma, Walter en San. Wij gaan naar TriceraTop Spin; een vliegende dinosaurus. Leuk voor het kleine grut!

Plots zien we Goofy en Pluto op een Photopass locatie staan. In de rij dan maar, want ook die mogen op de gevoelige plaat. Het wachten duurt langer dan gepland en in de verte wordt de lucht al donker, er is voor vandaag ook wat regen voorspeld. Hopelijk blijft het droog.

We lopen naar Expedition Everest; de Mount Everest is nagebouwd en we gaan met een treintje steil naar boven. Oef, toch weer een aardige klim. En dan, roetsj, in het donker door de bergen totdat de trein voor een afgebroken treinrails tot stilstand komt. Pfff, hij blijft leuk deze attractie. Maar dan, plots schiet de trein los en gaat naar achteren, helemaal in het donker. Ojee, wat gebeurt er nu?! De trein draait weer en gaat vooruit maar daar doemt de Yeti op! Aaaaaaa, steil naar beneden en worden er weer foto's gemaakt. Ja hoor, gillend weer op de foto.

Eenmaal buiten is het gaan regenen en het lijkt er niet op dat het droog gaat worden. Hmmm... dan maar richting de auto. We willen natuurlijk niet ziek worden

Nog steeds hebben we een hoop vlees over en dus hebben we een diner in de villa.

Voor morgen staan er al wel wat dingen op stapel, maar dat laten we over voor de blog van morgen

C-ya!

Wim

Zo julli genieten heerlijk om te lezen

Miranda Honsbeek

De attractie van Avatar lijkt me super gaaf.

Cobie

Spannend verhaal heb je er weer van gemaakt,ik zie het zo voor me.
Ga zo door en je word nog een echte boeken schrijfster

Nance

@Miranda: hij is echt het wachten waard! Ik zou er zo weer in zijn gegaan als er niet zo'n lange wachttijd was :(