haasjes-en-kersjes.reismee.nl

Have a break, take a... Coca Cola

De eerste nacht in de villa valt niet tegen. Het is uiteraard ver voor zevenen als iedereen wakker os en dit komt echt door het tijdsverschil.

Vandaag weten we het zeker; het wordt een relaxdag. Wat we wel moeten doen is boodschappen. Er stond een welcome pack bij aankomst klaar, maar dat stelt niet zo heel veel voor: brood, cereal, koffie, sap, melk, aardbeienjam, boter, eieren en een fles sprite. Genoeg voor een eerste dag door te komen.

Zo gebeurt het dan ook dat we om 7.30 am in de auto zitten. Eerst een rondje door de wijk en dan door naar Target die pas om 8.00 am open gaat. De route naar Target is maar 10 minuten. Onderweg zien we dat veel huizen worden hersteld en dat bomen en verkeersborden niet gespaard zijn gebleven...

Target is een grote supermarkt met een ruim assortiment, niet zo ruim als Walmart, maar wel volop keuze.

De gevolgen van hurricane Irma zijn hier goed te zien; heel veel lege of bijna lege schappen en de koelsectie is helemaal leeg.

Na ruim een uur (toch snel boodschappen gedaan) rijden we terug naar de villa om te gaan ontbijten.

Gebakken ei met spek gemaakt door Walter. Goed gebakken en gaat er zo in!

Na het ontbijt en de eerste wassen gedraaid door ma gaan we het zwembad in. Het is nu - 10.30 am - al een graad of 27 en het zal nog wel warmer worden vandaag.

Vanmiddag rijden we door naar Disney Springs. Dit is het "uitgaansgebied" van Disney met veel winkels en restaurants.

We parkeren de auto in de lime garage. Op ieder level wordt aangegeven hoeveel vrije plaatsen er nog zijn. Vervolgens wordt per parkeervak aangegeven of deze vrij is of niet; boven het vak hangt een lampje, groen is vrij en rood is bezet. Met een sensor wordt het direct bijgewerkt. Heel handig!

Eerst maar eens naar guest relations. Ik probeer al tijden Robin z'n ticket te linken aan de MyExperience app van Disney, maar het lukt steeds niet. Die appis heel handig want deze wordt gebruikt om te zien hoeveel dagen van je ticket zijn verbruikt, je kan er reserveringen mee maken, fastpasses reserveren, foto's die in attracties en door PhotoPass-medewerkers zijn gemaakt bekijken en nog veel meer. Na een half uur aan de balie is het probleem eindelijk opgelost en kunnen we verder. Walter krijgt nog een "1st visit" button. Morgen maar eens opspelden en kijken of Walter extra magisch wordt begroet ?.

Disney Springs - voorheen DownTown Disney - is sinds ons laatste bezoek in 2014 flink veranderd. Zo zijn er de parkeergarages aangelegd, een hoop winkels (non Disney zoals bijv. .Kipling, Zara) bijgekomen en is het wat meer ingericht met bruggetjes en ruime wandelpaden. Kortom: je bent hier minimaal een middag zoet.

Ook Coca Cola is nieuw op Disney Springs. Het is een gebouw met 3 verdiepingen; op 1 is the store met allerlei merchandise, op 2 kan je met de polar bear op de foto (eeeeeerg leuk en kost niets) en op 3 heb je the rooftop bar met the Coca Cola Experience. Hier kan je - uiteraard - een cola drinken maar er is zoveel meer. Zo zijn er bijv. 8 smaken iced tea!

Nadat we met z'n allen op de foto zijn gegaan met the polar bear gaan we naar the rooftop bar voor iets dorstlessend. Robin en Walter een cola, ma een mango iced tea en ik een cherry coke. San, Kayleigh en Bryce nemen later iets.

Na the Coca Cola Experience gaan we verder over Disney Springs en stoppen we voor een smoothie voor San en ijsjes bij Haagen Dazs voor Kayleigh en Bryce.

Later komen we bij de grootste Disney Store ter wereld. Kayleigh vindt alles mooi. Meerdere malen wordt er dan ook geroepen; "jongens, kom eens kijken. Wat vindt je hiervan?!" Zo lachwekkend om te zien en Bryce hobbelt overal achteraan.

We laten nametags voor de kinderen maken en beide mogen ze kiezen. Altijd handig die dingen!

Het is tegen 5 als we het meeste van Disney Springs hebben gezien en er magen beginnen te rammelen. We besluiten naar Santa Fe Cattle Co. te rijden.

Santa Fe Cattle Co. is er niet meer, maar heeft een andere naam gekregen: Hurricanes Bar & Grill. Hoe toepasselijk voor deze vakantie!

Abby is onze serveerster vanavond en maken snel een keuze. San heeft witte vis met rijst, Walter gaat voor de taco's, Kayleigh voor een kids burger, Bryce voor kipfilet en Robin, ma en ik voor de ribs. Mmmmm lekker! Tijdens het eten worden er refills van het drinken gebracht. Dit is standaard in de USA. Wanneer we bijna klaar zijn met eten komt Helena de balloon artist. Zij vraagt of de kinderen (kosteloos,maar een tip wordt wel gewaardeerd) wat figuurballonnen mag maken. En zo eindigen we met een Mickey Mouse voor Bryce en een Donald Duck coor Kayleigh aan tafel. Het eten was heel lekker maar iets teveel van het goede en worden er doggybags mee naar huis genomen.

In de verte begint de lucht donker te kleuren, regen op komst, en zien we de eerste bliksemschichten al. Het is goed dat we op tijd in de auto zitten en huiswaarts gaan. Het begint even flink te regen en een half uur later is het weer droog. Achterin de auto is het verdomd stil; Kayleigh en Bryce zijn in slaap gevallen...

Terug in de villa gaan we allemaal met de voetjes omhoog. Relaxen aan het zwembad en rond half 11 ligt dan ook iedereen op bed.

Het was een heerlijke dag vandaag en op naar morgen!

Grtz,

Nance

P.S. In de fotogalerij kan je wat foto's terugvinden ?

Cobie

Wat een leuk verhaal hebben geschreven,zo krijgen we echt een goed beeld van wat jullie allemaal doen enhoe jullie genieten,want dat doen jullie echt zo te lezen.gr.cobie

Dianne

Kijk...toch leuk zo'n relaxdagje met Disneysprings goed gevuld!

Caroline

Wat is het weer leuk om jullie blogs te lezen! Ik beleef alles gewoon mee vanaf hier. Het was even een spannend begin van de vakantie, maar nu jullie er dan toch zijn is het volop genieten. Veel plezier en ik kijk uit naar de volgende blog!

Miranda honsbeek

Wat leuk om jullie belevenissen mee te maken. Op naar het volgende avontuur!!

Brian. kerstens

Fijn om te lezen dat het goed gaat daar! Geniet ermaar goer van! Groetjes brian en naomi en bink