haasjes-en-kersjes.reismee.nl

Bellen, bellen en nog eens bellen

Hi guys,

Het was een onstuimige nacht vannacht. Irma heeft ons nogal bezig gehouden.

Gisteren kregen we zoals gezegd het telefoontje van Vliegtickets.nl en werden we voor een lastige keuze gezet. Bijna de hele nacht staat CNN aan, mailen we met het management van de villa in Davenport, volgen de hurricane tracker en overleggen wat te doen.

Half 7 's ochtends is iedereen in huis dan ook al wakker. Nadat Kayleigh een "lang zal ze leven" via de app zingt voor ma en San (ja ze zijn beiden jarig) gaan we nog maar eens uitleggen dat er een orkaan op komst is in Florida en dat we niet kunnen vliegen. Ze lijkt het te begrijpen...

En dan gaan we nog eens bellen met de verzekeringsmaatschappij, Garantiegonds, Calamiteitenfonds, Vliegtickets.nl, etc. We weten nog steeds niet wat we moeten doen. Verschillende mensen hebben ons gezegd niet af te reizen omdat het er niet bekwaam voor is.

En dan maken we de moeilijke keuze, nou ja eigenlijk hebben we geen keuze, we boeken onze vlucht om. De familie (die we inlichten over ons latere vertrek) slaakt een zucht van opluchting! Zelf vinden we ook dat dit de beste oplossing is.

En dan begint de rest van het geregel; villa owner, management, autoverhuur, hotel in Düsseldorf, alles moet worden ingelicht en aangepast of geannuleerd worden.Vervolgens worden school en opvang ingelicht en gaat Robin toch maar werken.

Ik pak m'n koffer alvast maar in; de rest staat ook al ingepakt klaar, dus het mag wel he :)

Na een gebakje op het einde van de ochtend bij ma en San besluiten we vanavond uit eten te gaan bij Tafelen in Rijsbergen, tja je moet er toch wat van maken deze vakantie ;)

Nu is het wachten op de taxichauffeur die ons woensdagochtend komt halen en wij (hopelijk) wel kunnen vliegen. De vraag is wel wat we gaan aantreffen in Florida...

I'll keep you posted.

Nance