haasjes-en-kersjes.reismee.nl

2017: nieuw jaar, nieuwe reis - De voorbereidingen!

Onze laatste trip naar de USA dateert al weer van enige tijd geleden; 2014 om precies te zijn. Een hele mooie reis naar Davenport, FL, USA. De heimwee naar de USA wordt steeds groter... :(

Velen van jullie kunnen de blog van onze laatste trip nog wel herinneren (en anders teruglezen ;).. ); het reisgezelschap bestond toen nog uit pa, ma, Sandra, Robin, Kayleigh en ik. 2017 is een ander gezelschap, hoewel hij er niet meer is, pa reist in gedachten met ons mee. Dit keer gaan de volgende mousketeers naar de USA: Nance, Robin, Kayleigh, Bryce, ma, Sandra en Walter.

Het is najaar 2016 als tijdens een etentje de plannen voor een volgende vakantie worden besproken. Het is nog te vroeg om vliegtickets te boeken, maar we kunnen ons al wel oriënteren op welke periode, rechtstreekse vlucht of met tussenstop, villa of hotel, wat voor huurauto, welke pretparken, andere activiteiten etc.

Met kerstavond worden de tickets voor Walt Disney World (WDW) geboekt. We komen een aanbieding tegen die we niet kunnen laten liggen: 14 dagen onbeperkt entree tot WDW, waterparken, midgetgolf, gamerooms, Disney's Memory Maker (alle foto's die in WDW worden gemaakt kan je direct downloaden), Cirque du Soleil - La Nouba (!) en een "Kids Eat Free" card waarmee de kinderen in een hoop restaurants gratis kunnen eten! Nadat we een datum hebben voorgesteld voor Cirque du Soleil en betaling van de tickets ontvangen we al snel een bevestiging dat de tickets met koerier worden verzonden. Jippie! Alvast iets voor de vakantie geregeld wat we van het lijstje kunnen strepen.

2017 is nog maar net een paar dagen oud als iedereen goedkeuring voor de vakantie heeft. De vliegtickets worden geboekt. Na wat heen en weer bellen en mailen met Vliegtickets.nl krijgen we de bevestiging; zaterdag 9 september 2017 om 10.55u een rechtstreekse vlucht vanaf Düsseldorf, DL naar Orlando, FL, USA. Whoopie! Bring it on baby :) The Sunshine State it is!

Nu het allerbelangrijkste (de vliegtickets) zijn geregeld kunnen we op ons gemak verder gaan zoeken en dingen van het lijstje strepen. De keuze is op een villa gevallen. Helaas niet één van de villa's van Kevin en Natas (die zijn helaas verkocht :(..), maar wel één die in de oude vertrouwde wijk ligt. Sterker nog, deze villa ligt 1 straat verderop van waar we de laatste jaren verbleven.

De villa wordt geboekt via Micazu. Nederlandse eigenaars waardoor de communicatie soepel verloopt. De Villa heeft de naam De Orlando Dolphin Villa (https://www.micazu.nl/vakantiehuis/verenigde-staten/florida/davenport/de-orlando-dolphin-villa-11853/) en ligt in de estate Calabay Parc. Heel net park, en zoals gezegd, in een vertrouwde omgeving. Supermarkten, restaurants, gasstations etc. het ligt allemaal dichtbij.

Nu ook de villa is geboekt wordt het ook tijd (het is immers al april) voor een huurauto. Het wordt een Dodge Grand Caravan welke via argucarhire wordt geboekt. Heerlijke ruime auto's zijn dat. Als je eenmaal een grote auto bent gewend wil je niet ander meer. In ons geval is het een musthave, we zijn immers met 7 personen onderweg. Bam, weer iets van het lijstje!

Eens kijken.... wat moeten we nu nog meer regelen? Een taxi of parkeerplaats voor als we naar Düsseldorf gaan... De keuze valt op een overnachting in het Van der Valk Airport Hotel in Düsseldorf; bij een overnachting is 14 dagen gratis parkeren inbegrepen, daarna betaal je € 4 per dag. Een lachertje vergeleken bij de kosten voor een taxi. En zo besluiten we dus om een overnachting te doen, een dag eerder vertrekken en dus relaxter met vakantie!

Het is eind augustus als ook nog de ESTA moet worden geregeld voor iedereen. ESTA is een soort visum dat je aan moet vragen voordat je naar de USA reist. Gelukkig wordt dit voor iedereen goedgekeurd en dus hebben we groen licht om America binnen te reizen!!! Whoopwhoop!

9 september a.s. vertrekken we met AirBerlin naar de USA. Vertrektijd is inmiddels aangepast naar 11.00u, dat mag de pret niet drukken. Wat ons wel weer verbaasde is dat AirBerlin faillissement heeft aangevraagd. En zo kan je toch maar weer even gaan bellen met Vliegtickets.nl of je vlucht wel wordt uitgevoerd. Gelukkig de komende 3 maanden zouden we safe moeten zitten... Nu maar hopen dat alle goed zal gaan.

Naarmate de vertrekdatum nadert krijgen we steeds meer zin in de vakantie. Houdt de blog in de gaten voor ons volgende verhaal ;)

C-ya!

Nance

John, Ilmara en de kids

Veel plezier gewenst vanuit Hoeven, de getroffen voorbereidingen zien er goed uit. We hopen dat orkaan Irma het noordelijke deel van Florida met rust laat. Maar daar lijkt het wel op.
Geniet met volle teugen van deze bijzondere en mooie vakantie. Alvast een goeie reis gewenst en allemaal weer goed en gezond terug komen. :)