haasjes-en-kersjes.reismee.nl

Een emmertje?

Zoals eerder geschreven hebben we nog een dag Disney's Blizzard Beach tegoed dus gaan we daar vandaag heen. Voor vanmiddag wordt er een bui voorspeld en willen we eigenlijk op tijd in het park zijn; om 10.00 uur gaat het park open. Vandaag wordt het weer vlug ontbijten, afruimen en hup, allemaal de auto in richting Blizzard Beach. Het is vanochtend fris; zo'n 25 graden, maar het gaat warmer worden vandaag! We komen aan bij Blizzard Beach en het is er helemaal niet druk; we staan op rij 1. Heerlijk vooraan, eens kijken of we in het park ook zo gemakkelijk een plekje te vinden is. Eerst onze refill mug reactiveren en dan op zoek naar een plekje. We lopen richting Tikes Peak, het kindergedeelte van het park, en vinden daar direct een hutje met daaronder genoeg ligbedjes voor ons allemaal. Heerlijk, hier kunnen we het wel een hele dag onder volhouden! Nance, Robin, Bert en Kayleigh gaan het kinderbadje in met sproeiers, glijbanen, een waterval en nog wat andere figuren. Sandra en Maja gaan richting de glijbanen. Wat opvalt is dat de meeste kinderen hier UV-beschermende kleding dragen; shirtje, broekje of een heel pak. Met Kayleigh is dit niet anders; die draagt minimaal een shirtje over haar badpakje/zwembroeken heen. Als de kinderen wat groter zijn, zeg 2 jaar, dragen ze ook een reddingsvest en geen vleugeltjes zoals wij die in Nederland kennen. Ondertussen is het wisselen van de wacht; Kayleigh is uit het zwembad en de rest is terug van een rondje glijbanen zodat Robin en Nance een rondje glijbanen kunnen doen. Eerst richting de familieband; een grote band waar je met minimaal 4 personen in zit en die via best een lange glijbaan met veel bochten naar beneden gaat. Zit er een Amerikaanse in die band die het hele park bij elkaar schreeuwt, lachwekkend gewoon! Blizzard Beach heeft veel verschillende types glijbanen, zo ook 1 waar je stijl naar beneden gaat, 6 glijbanen naast elkaar waar je op een matje op je buik moet gaan liggen en als het ware tegen elkaar racet, banden waar je met z'n 2 in zit en de glijbaan afgaat en nog veel meer. Ook aan de kinderen is gedacht; daar zijn ook glijbanen voor met banden. Het middaguur is allang aangebroken als we allemaal wat trek beginnen te krijgen. Zin in een vette hap hebben we niet, maar verkoeling kunnen we wel gebruiken. Op zoek maar een ijsje dan maar en dat is niet zo moeilijk. De keuze voor het ijsje ook niet; ze hebben hier gewoon emmers met ijs! We nemen een Plain Bucket; een emmertje ijs met vanille en chocolade softijs, hot fudge, stukjes koek, stukjes chocoladecake, sprinkels, een kers op de slagroom. Zelfs met z'n zessen (Kayleigh had als eerste haar lepel in de emmer geschept en was er al van gaan snoepen) hadden we moeite om het ijsje op te krijgen. Man, wat is dat ijsje machtig zeg! Het leuke was wel dat toen Nance en Maja dat ijsje gingen halen Kayleigh bij Bert op het bedje lag te slapen. Maar toen zij "ijs" hoorde gelijk klaarwakker was, hahahahaha! Vanmiddag wordt er nog regelmatig van glijbanen afgegaan en gezwommen als het half 5 is en we besluiten Blizzard Beach achter ons te laten. Wat een mooie lange dag in het waterpark weer. Richting de villa (het is nog geen 20 minuten rijden) stoppen we bij Publix, we hebben wat kleine boodschappen nodig zoals bakboter en brood. Vanavond hebben we op het menu staan: tomatensoep met Texan Bread (brood uit de oven met verschillende soorten gesmolten kaas), gebakken kipfilet of tilapiavis met aardappelsalade en voor de liefhebber een toetje na. Veel verder dan soep met brood zijn we niet gekomen want dat vulde al erg goed... Nog even neerploffen in de bank of buiten aan het zwembad en dan is het toch "oogjes dicht en snaveltjes toe, welterusten"!

Cobie

Dat was een "zware dag" voor jullie zeg,maar wel een leuke.nog 2 daagjes en dan zit het erop. Nog wat laatste inkopen doen en dan weer aan het inpakken zeker.ben benieuwd hoe Kayleigh het doet op de terug vlucht,hopelijk slaapt ze een paar uurtjes.Soldaat van Oranje was een geweldige beleving.we hebben er echt van genoten.xxxxx.ons

karel m.

Jullie hebben weer genoten van het park maar er zijn ook
geregeld buien, maar zijn snel voorbij.
Nog 2daagjes geniet er nog goed van gr. k.

jeanne. kerstens@kpnmail.nl

nou zeg jullie zijn wel volhouders, nog een dagje en dan eindelijk thuis, welterusten allen. wij krijgen visite Ries en Anny *****************