haasjes-en-kersjes.reismee.nl

Laatste dagje Magic Kingdom

De titel van de blog van vandaag verraadt het al... Vandaag gaan we nog één keer naar het Magic Kingdom. Magic Kingdom is qua attracties het grootste park van Disney en heeft voor iedereen wat te bieden. Kort na het ontbijt, net na 10 uur, rijden we dan dus naar het Magic Kingdom. Parkeren onze auto weer op Aladdin 40 zodat we te voet naar het Transportation & Ticketcenter kunnen. Bij iedere parkeerplaats staat wel een man of 10 te werken; zij wijzen aan in welke rij je moet parkeren, hoever je door moet rijden en in welk vak je moet parkeren. Het is echt moeten; er wordt geen plekje leeg gelaten, dubbel geparkeerd of half in het vak geparkeerd; opvullen die parkeerplaatsen. Met de boot gaan we naar, zoals de slogan van Disney World is, the Happiest Place on Earth! Binnen een mum van tijd zijn we binnen en merken we al dat het niet zo heel druk is. We gaan richting het kindergedeelte in het park; je kan hier in Dombo, de vliegende olifant, met een auto over een parcours rijden, Ariël de kleine zeemeermin heeft haar eigen attractie, er is een Soak and Splash station waar je zeiknat kunt worden van allerlei spuitfiguren opgezet in circusstijl en je kan er op de foto met Goofy, Donald, Katrien en Minnie Mouse. Sandra en Bert gaan in de auto's. Met Sandra achter het stuur hopen we dat dit maar goed gaat komen, maar ze hebben de rit overleefd. Het is zelfs zo rustig dat ze een tweede keer in de attractie gaan. Tja, het is ook de enige keer dat Sandra achter het stuur mag kruipen. Daarna gaan we richting Dombo waar Nance met Kayleigh en Bert de hoogte in gaat. Het ritje duurt lang genoeg; Kayleigh zit continu te zwaaien en te wijzen! Het is warm genoeg om in de Soak and Splash station te springen, maar bedanken ervoor. We lopen naar de circustent om op zoek te gaan naar Goofy, Donald, Katrien Duck en Minnie Mouse. Dat is niet zo moeilijk; ze staan gewoon op je te wachten. Het is wel fijn dat er uitgebreid de tijd wordt genomen voor foto's. Inmiddels is het al lunchtijd en gaan we bij Pinocchio's Village Haus eten. We hebben binnen zitplaatsen van waaruit we in It's a Small World kijken. Goh, het is echt niet druk in het park vandaag en dat voor een zondag. Voor vanmiddag hebben we fastpasses geregeld voor Ariël de kleine zeemeermin. We weten niet wat we ervan moeten verwachten. We kennen wel een attractie van Ariël in Disneyland Anaheim, Cakifornia maar of die te vergelijken is? Aan de buitenkant is het in ieder geval niet hetzelfde. Van binnen is de attractie nagenoeg hetzelfde. Erg leuk! Het is echt genieten. Aangezien we eerder deze week de parade maar half gezien hebben van op een afstand en de parade ook een keer is afgelast vanwege het weer, wagen we weer een poging en gaan op tijd klaar zitten voor de parade. Vandaag is het stralend weer dus we gaan er vanuit dat er geen regenbui komt en de parade doorgaat! Niets is minder waar en om 15.00 uur begint de parade dan ook. Disney's Festival of Fantasy Parade is mooi, groots en kleurrijk opgezet! De parade duurt een klein half uur. Maja is bevangen door de hitte en dient ergens uit de zon te gaan zitten met wat water om te bekomen. Na een flesje water en natte polsen en nek bekomt ze wat. Sandra gaat nog een winkeltje op en Bert moet een pitstop inlassen. Robin en Nance gaan een lekker ijsje halen als verkoeling. Nu we echt alles van het park hebben gezien gaan we richting de exit. Nog een laatste blik op het kasteel met mooie herinneringen! Als we terug bij de villa zijn springen we met ons allen het zwembad in. Een heerlijke verkoeling na zo'n warme dag. Het is dan ook zeker half 8 voordat de eersten het zwembad uit gaan. Het was weer een mooie dag vandaag. Vannacht zal vast wel goed slapen...

Cobie

Jullie hebben het tijd maar druk,maar pas wel op met de zo'n.het gaat soms heel hard.het gaat al wel opschieten nu.
We hebben wel even heel fijn geskypt.en zien dat kayleigh zich heel goed vermaakt en geniet van al de aandacht.nog een paar dagen genieten.gr. Ons

trees

deze dag was om niet te vergeten , net als de andere niet natuurlijk , ik vond hem prachtig , mooie foto's het was genieten met jullie mee .knufffffff van ons

trees

hieperdepiep hoera nance gefeliciteerd met je verjaardag , leuk om het daar te vieren , neem er maar een van mij en jan op je gezondheid . proost en nog veel plezier samen daar , groetjes en een dikke pakkert , e , s'makkerd van ons treja

karel m.

heeft sandra toch een keer een voertuig mogen besturen.
de leuke uitstapjes van de familie,s worden nu jammer ,
afgesloten deze week maar de leuke herinnering zullen blijven.