haasjes-en-kersjes.reismee.nl

Food truck wars

Na een aantal wat drukkere dagen lassen we vandaag een "rustdag" in. Dus op ons gemak wakker worden en lekker het zwembad induiken. Vandaag hebben we pannenkoeken bij het ontbijt, geen eieren, maar wel lekker toast, vers brood, koffie en sappen. Als alles opgeruimd is en de blog van de dag ervoor is bijgewerkt zit Robin op z'n gemak op internet te bekijken wanneer het Oktoberfest is in de buurt van Orlando. Vandaag in ieder geval niet, maar er is wel Food Truck Wars in Winter Haven, een dorpje verderop, ongeveer een half uurtje rijden. Even overleggen wat de rest wilt en we besluiten om daar vanmiddag naartoe te rijden. Food Truck Wars is een onderlinge wedstrijd. Er zijn 40 rijdende keukens; busjes die omgebouwd zijn en een keuken, grill, barbecue, of wat anders hebben. Tegen betaling van een paar dollar kan je eten; van een hamburger tot kreeft. Straks maar eens kijken of het wat is. Zoals gezegd eerst maar even een frisse duik in het zwembad nemen. De poolguy is de afgelopen dagen verschillende keren geweest en sinds gisteravond mochten we er weer in. Lunchen doen we niet, behalve Kayleigh dan, omdat we naar Winter Haven rijden. We stellen de navigatie in op Maja d'r gsm en rijden richting Winter Haven. Volgens de navigatie zouden we er een half uurtje over moeten doen, alleen dat ding begint uit zichzelf te rijden terwijl we nog stil staan, laat staan, we zitten niet eens in de auto... Maar goed, we rijden en kijken waar we uit komen. Van de US27 naar de US17, steeds verder van de bewoonde wereld af. De huizen die we onderweg zien zijn steeds meer in verval. Nu komen we echt in een gebied met moerassen, er wordt door middel van borden gewaarschuwd voor alligators en ander wild. Uiteindelijk, na een uur en verschillende plattelandswegen, komen we aan in Winter Haven, bekend om z'n vele meertjes. Het parkeren wordt goed aangegeven; gratis in de parkeergarage om de hoek bij het park waar de Food Truck Wars plaatsvindt. Eenmaal buiten is het op je neus afgaan en je loopt recht op het park af. In het park staan verschillende picknicktafels, stoelen en tafels en bankjes waar je willekeurig kunt gaan zitten. Door het park staan de 40 verschillende food trucks. We lopen een rondje en bekijken wat iedere foodtruck heeft. De ene heeft barbeque, de ander Italiaans ijs, gyros, lemonade, hamburgers, hotdogs, etc. Na ons rondje en even op de bank te hebben gezeten besluiten we wat lekkers te nemen. Het wordt een gyros-sandwich voor $ 8 per persoon. Maja en Nance delen een sandwich, Sandra slaat over. Het is echt een flinke kluif, maar wel heerlijk! Als de sandwich is gezakt nemen we nog een ijsje (in Nederland gelijk aan 5 bolletjes...) en rijden we terug richting de villa. Deze keer iets sneller dan de heenreis. Kayleigh krijgt haar eten alvast aangezien wij nog vol zitten van de sandwich en het ijsje. Daarna rijden we naar de midgetgolf bij Blizzard Beach. Robin rijdt en bijrijder Bert zal wel eens zeggen waar we naartoe moeten... Uitkomst: weer totaal verkeerd gereden en we komen uit achter op Down Town Disney. Toch maar de auto draaien en wel richting Blizzard Beach. We kunnen kiezen uit twee verschillende golfcourses; summer of winter. De summercourse heeft surfplanken e.d., de wintercourse heeft de kerstman, sneeuwpoppen etc. Wij kiezen voor de wintercourse, misschien wel de leukste! Onder de muziek van "Rudolph the red noosed reindeer" en andere kerstmuziek slaan we de 18 holes. Robin is de uiteindelijke winnaar! Het begint donker te worden dus tijd om richting de villa te rijden. Onderweg begint het te regenen, en nog flink ook. Er valt bijna niets te zien, maar gelukkig hebben we het weer gehaald en zijn heelhuids aangekomen! Nog even lekker zitten in de bank, tv kijken en dan is het weer tijd om richting bed te gaan. Voor de een wat vroeger dan voor de ander. Tot morgen!