haasjes-en-kersjes.reismee.nl

Attack of the birds

Vandaag hebben we een "schone slaapster"; Kayleigh slaapt uit tot 7.30 uur! De rest blijft vandaag ook wat langer liggen, beetje rust. Tijdens het ontbijt besluiten we om richting het Magic Kingdom te rijden en daar de dingen te doen die we nog niet hebben gedaan, maar ook niet hoog op het lijstje staan. Dus is er vandaag ook niet zo'n haast bij. Na het gebruikelijke ontbijt gaan we om 10.15 uur op pad richting het Magic Kingdom, amper 20 minuten later staan we op de parkeerplaats bij Simba 20 en nemen we de tram richting het Transportation & Ticketcenter en van daaruit de boot. Op de boot raken we aan de praat met een vrouw uit Chicago met haar dochter en moeder. Het dochtertje heet Kylie, heel aardige mensen. Later op de dag komen we ze nog een aantal keer tegen. Nog wat mooie foto's laten we maken als herinnering en dan door naar Main Street. Nance en Robin lopen eerst naar Guest Relations om een "invalidenkaart" te regelen voor Kayleigh. Er wordt ook niet moeilijk gedaan, er wordt zelfs niet gevraagd wat er aan de hand is, want zien is volgens de castmember voldoende. Marie van de Aristokatten staat op Main Street, net als Pluto. Eerst maar in de rij bij Marie. Kayleigh is er helemaal weg van en zit Marie te aaien en vervolgens handkusjes te geven. De handkusjes zijn op dit moment een ware hit! Als Bert, Robin, Nance en Kayleigh op Sandra en Maja aan het wachten zijn is het best dorstig weer. Dus lopen Robin en Nance even naar Starbucks die tegenwoordig in het park zit. Het vaste recept wordt gehaald; frappucino voor Nance en Robin, voor Bert een aardbeiensmoothie die Kayleigh toch ook wel heel erg lekker vindt! Nu Maja en Sandra terug zijn lopen we richting het achterste gedeelte van het park waar Buzz Lightyear zit. Er is een wachttijd van 10 minuten en omdat Kayleigh nu een red label heeft mag de buggy mee naar het moment waar we in de attractie stappen. Scheelt een hoop gesjouw, hadden we dat dus maar eerder geweten... Buzz Lightyear is laser schieten vanuit een karretje, erg leuk om te doen! Van Buzz Lightyear gaan we naar TTA, een rustige attractie waar je in een karretje zit en boven een gedeelte van Tomorrowland rijdt. Bert en Sandra gaan in de Carrousel of Progress waarbij Walt Disney je meeneemt door de tijd en je de ontwikkeling van elektra e.d. toont. " There's a great big beautiful tomorrow" blijft wel in je hoofd hangen... Ondertussen is het tijd om plaats te nemen voor de parade. Met ons red label hebben we ook het recht om in het gedeelte voor de rolstoelen te gaan zitten maar castmember Randy zegt dat deze plekken een beroerd uitzicht hebben en dat we eigenlijk moeten gaan zitten waar we op dat moment staan; mooi uitzicht op de parade die er aankomt. Niets is minder waar; het uitzicht is prima met het kasteel op de achtergrond. We zijn er in ieder geval op tijd gaan zitten; na ons komt er een grote menigte aan die hetzelfde idee had. In de verte zien we grote donkere wolken aankomen... Als dat maar goed gaat. Hoe dichter we bij 15.00 uur komen, hoe vaker er een druppel nat valt. Amerikanen zijn niet bepaald dol op regen en wat bij ons een natte wind wordt genoemd is hier dus al een regenbui... Poncho's worden tevoorschijn gehaald en om 15.05 uur wordt omgeroepen dat de parade niet door gaat. Balen! Maar er komt wel gelijk een andere parade; de Rainy Day Parade; 3 wagens vol met verschillende Disney-figuren die voorbij komen. We besluiten richting de uitgang van het park door een aantal winkeltjes te lopen; buiten begint het steeds wat harder te regenen, dus is het niet zo erg. Eenmaal in de auto onderweg naar de villa begint het harder en harder te regenen, maar tegen de tijd dat we bij de villa zijn is het weer droog. De lamellen doen we open voor wat meer licht en we zien een aantal -tja wat zijn het?- kraanvogels. Prrrrrr, prrrrr zegt Bert met zijn lokroep. Maja is op het gras gaan staan, maar die beesten -opgewonden dat ze zijn van Bert z'n lokroep- vliegen Maja bijna aan. Maja schiet snel terug in de villa. Maar de vogels blijven bij het zwembad hangen en pikken zelfs het gaas kapot! Shit! Als die beesten na een kleine twee uur weer weg zijn gaat de barbecue voor de verandering aan. Vandaag hebben we zelfs Amish Potatosalad, smaakt best. Wanneer de buikjes vol zijn en iedereen nog wat tv heeft gekeken, Facebook heeft gecheckt, een boekje heeft gelezen en uitgebreid ergens anders heeft gezeten is het tijd voor dromenland... Slaap lekker en tot de volgende blog!

Sebas

Prachtig verhaal :-)

karel m.

weer een mooi verhaal gelezen, dat met die vogels lijkt wel
uit de film de birds spannend,