haasjes-en-kersjes.reismee.nl

Safari again

Met nog 3 dagen Disney te gaan, die we uiterlijk maandag a.s. moeten hebben opgemaakt, gaan we vandaag weer naar een Disney-park. Animal Kingdom wordt groen geadviseerd. Na een ontbijt met gekookte eieren (goed voor de potentie), brood, jam, etc. rijden we naar Animal Kingdom. We parkeren de auto op Dinosaur 35 en nemen de tram naar de entree van het park. Nance loopt met Kayleigh door de controle zonder tassen, de rest heeft wel een tassencontrole maar is daar zo doorheen. Vandaag is heet, minimaal 38 graden, dus flink zweten... Onderweg naar Expedition Everest komen we Russel & Dug tegen, dus eerst mee op de foto. Russel & Dug zijn van Disney's Up en kom je niet vaak tegen. Vandaag wel, dus we hebben een mazzeltje! Dat het vandaag niet druk is in het park merken we aan het aantal mensen die er rondlopen, maar ook weer de wachttijden. Bij Expedition Everest staat 20 minuten wachttijd voor de stand-by line. Wij hebben fastpasses maar als we nog een keer willen.... Sandra blijft bij Kayleigh en wisselt af met Maja. Nance, Bert en Sandra gaan 3 keer achter elkaar. Daarna toch maar even op adem komen, want zo'n attractie is niet bepaald goed voor de bloeddruk. Vandaag is er ook live entertainment in de parken; Indiërs die dansen op Bollywood-muziek, Afrikanen die verschillende rituele dansen en muziek tonen. Mensen worden ook uitgenodigd om mee te dansen, erg leuk! Dan maar door naar de Kilimanjaro Safari's met onze fastpasses. We kunnen gelijk doorlopen naar het punt waar we in moeten stappen in onze jeep. Deze keer zien we nog meer dieren tijdens de safari; leeuwen, gnoes, giraffen op minder dan 2 meter afstand, de olifanten, nijlpaarden, zebra's, antilopes, wild zwijn etc. Het lijkt wel of de dieren nu meer actief zijn dan een paar dagen geleden. We genieten volop! Leah, onze chauffeuse geeft echt allerlei informatie over de dieren en doet een soort trivia. Kijken hoe goed je dierenkennis is, hahaha! Na de safari gaan we met een treintje naar Rafiki's Planet Watch. Je kan daar alleen met een treintje naartoe en de rit duurt zo'n 7 minuten. Normaal gesproken moet je een buggy inklappen als je deze mee wilt nemen in het treintje, maar Debbie, een castmember, ziet dat Kayleigh haar campspreider om heeft en laat ons via de rolstoelingang naar binnen. Ze zegt dat we naar guest relations moeten gaan voor een "invalidenpas" en dat we zo niet met Kayleigh hoeven te sjouwen. Goed idee, maar niet meer voor vandaag. Hadden we dat maar wat eerder geweten... Maar goed... Op naar Rafiki's Planet Watch waar een meet 'n greet met Knabbel en Babbel en later ook met Rafiki gepland staat. De Photopass medewerker die daar staat is Nadim, hem kennen we nog van Epcot. Hij maakt weer wat foto's en dan zoeken we de airco op. Rafiki's Planet Watch is niet alleen een meet 'n greet met Knabbel en Babbel en Rafiki, maar hier wordt ook wat uitleg gegeven over verschillende (kleinere) dieren; als wij aankomen loopt er een buidelrat rond, is er een blauw gele ara en verschillende kikkers, varanen, slangen, wandelende takken. Leuk om te zien en de airco geeft gelukkig wat verkoeling! We nemen de trein terug richting het park en nemen eerst een welverdiend ijsje. Heerlijk! We kijken nog wat naar de Afrikanen voordat we richting exit gaan, het is tegen half 5. Onderweg richting de auto besluiten we vanavond weer te barbecuen, heerlijk! Dus even eat vers vlees, salades e.d. halen en rond 19.00 uur gaat de barbecue dan ook aan. Het was weer een heerlijke dag vandaag!

Miranda Honsbeek

Dit klinkt als muziek in mijn oren. Mijn ogen dicht en ik beleef het mee. Fijn dat jullie kleine meid zo geniet van alles. Nog veel plezier. Groet alle mousekeeters en een knuffel voor de jongste mousekeeter

Cobie

Helaas geen foto's

Nance

Foto's staan er opnieuw op.