haasjes-en-kersjes.reismee.nl

Surf's up!

Godallemachtig, wat zijn we brak vanochtend. Een dagje park met zoveel attracties hakt erin. Dus doen we wat rustiger aan. Bert en Maja gaan samen op pad voor wat boodschappen voor het ontbijten. Melk en water zijn op, en vers brood is ook wel lekker. Dus als knabbel en babbel op pad zijn ruimt Nance een beetje op, Sandra dekt de tafel en Robin houdt Kayleigh bezig. Na een uurtje of anderhalf zijn Bert en Maja terug met de boodschappen. Dan maar eens rustig ontbijten en bekijken wat we vandaag gaan doen. We besluiten om richting Disney's Typhoon Lagoon te gaan, het andere waterpark van Disney. Typhoon Lagoon is het tropische waterpark, aangekleed met zandstranden, surfplanken, scheepswrakken, hoge golven etc. Net na 10.30 uur komen we aan in het park en het is helemaal niet druk dus ligbedjes hebben we zo gevonden. Bert hoort de hoorn van de boot afgaan wat betekent dat de hoge golven eraan komen, plons weg is ie. Maja en Sandra springen er achteraan. Ze besluiten gelijk de glijbanen in het park ook te doen. Robin, Nance en Kayleigh nemen voor in het zwembad plaats. Telkens als er hoge golven komen gilt Kayleigh het uit van plezier. Ze vindt het echt leuk!! Helaas mag Kayleigh niet te lang uit haar campspreider, dus een kwartiertje in het water en dan er weer uit. Maar dat mag de pret niet drukken. Vandaag is een bewolkte dag, waarbij het ook niet zo warm aanvoelt. Heerlijk! Maar het is wel goed smeren geblazen. Het zonnetje brandt goed. In Typhoon Lagoon (net als Blizzard Beach overigens) hebben we refill mugs die je onbeperkt de hele dag kan vullen. Helaas is het concept wat gewijzigd; vroeger werd er gewerkt met stickers voor een dag die niet gebonden waren aan een datum. Dus de sticker van bijv. vrijdag kon je onbeperkt gebruiken waardoor we verschillende jaren op rij het voordeel hebben gehad. Nu hebben ze nieuwe mugs opende markt gebracht met een ingebouwde chip die keer op keer geactiveerd (tegen betaling) moet worden, maar dat weegt niet op tegen het aantal keer dat je op en neer naar de automaat loopt. Dus ben je nog altijd goedkoper uit dan steeds weer losse flesjes te kopen. Het is tegen half 5 als we besluiten terug naar de villa te gaan. Even opfrissen en daarna uit eten. Tijdens het douchen komen we erachter dat de zon toch feller scheen dan gedacht. Er lopen toch verschillende rode ruggen door huis. En nee, we gaan niet eten bij de Red Lobster... Snel wat aftersun smeren. De enige die er goed vanaf is gekomen is Kayleigh. Die is -gelukkig- de hele dag door goed ingesmeerd en had goede UV-werende badkleding aan. Zoals gezegd gaan we na het opfrissen uit eten. De keuze hebben we vandaag aan Bert overgelaten en het wordt dus Golden Corral. Golden Corral is een all-you-can-eat restaurant. Voor een x-aantal dollar kan je onbeperkt eten en drinken, free refills! Voor iedereen wat wils dus. Kayleigh snoept ook nog mee van het buffet, vooral de toetjes! Buikjes vol rijden we terug naar de villa. Op de 27 wordt hard aan de weg gewerkt en is onze afslag afgesloten. Dus moeten we een klein stukje omrijden. Het is hartstikke donker waardoor het rijden ook iets lastiger is, maar we zijn weer veilig terug in de villa! Morgen weer nieuwe verhalen. Het schrijven maakt het zo leuk omdat er iedere keer weer reacties op komen, wat weer motiveert om te blijven schrijven! See you soon!

Cobie

Hoi
Wat fijn om te horen dat kayleigh er ook zo van geniet.hebben jullie alle parken al gehad? Hier is het nu ook 25 graden,dus we genieten ook nog volop van de mooie nazomer.gr. Ons

Nance

We hebben alle Disney-parken gehad, maar nog niet alles gezien/gedaan. Magic Kingdom delen we sowieso in 2 dagen. We hebben nog 3 dagen over van onze 7 dagen-pas en die moeten voor maandag worden opgemaakt. Daarna nog een paar dagen shoppen, relaxen en misschien nog een ander park, SeaWorld ofzo.

Geniet van de mooie nazomer!

Caroline

Fijn dat we je motiveren om te blijven schrijven ;-) Is zo leuk om iedere keer jullie avonturen te lezen en te merken dat jullie zo genieten!!! Maar wat gaat de tijd hard zeg, geniet er nog maar even lekker van en ben benieuwd wat jullie nog allemaal gaan beleven. Wij vonden Seaworld erg leuk en dan ook nog lekker shoppen op het programma!!!

Sebas

Super gaaf!!! Lekker genieten!