haasjes-en-kersjes.reismee.nl

Magic Kingdom

Aangezien we graag de Seven Dwarfs Mine Train, de nieuwste attractie van het Magic Kimgdom, willen proberen hebben we besloten vroeg in het park te zijn. Uiterlijk 8.15 uur moeten we dus wegrijden en dat lukt nog ook! Uitgebreid ontbijten was er niet bij vandaag. We komen net na half 9 aan op de parkeerplaats van het Transportation and Ticketcenter, de parkeerplaats van waar je met de monorail naar Epcot of het Magic Kingdom, of een aantal resorthotels kan gaan, of met de boot naar het Magic Kingdom. Vandaag nemen we de boot naar het Magic Kingdom, die er in feite net zo lang over doet als de monorail. Eenmaal binnen gaan we met de plattegrond in ons hand helemaal naar achter in het park. Op naar de Seven Dwarfs Mine Train, je kan hier helaas geen fastpasses voor halen dus dan in de stand-by line, hopend dat deze niet zo lang is. Komen we daar aan, wat denk je...? Gesloten! In verband met technische storingen is de attractie voor onbepaalde tijd gesloten. Hump, balen! Dan gaan we maar naar Winnie the Pooh, een kleine 20 minuten wachttijd. Kayleigh kijkt haar ogen uit en begint volop te wijzen naar Winnie the Pooh en te roepen "die! die!". Wat een leuke attractie voor de kinderen. We stappen uit de attractie en zien dat er een kleine wachtrij staat voor de Seven Dwarfs en besluiten daar gelijk bij aan te sluiten. Er worden diverse testritten gedraaid wat betekent dat de attractie op korte termijn open zou moeten gaan. Niets is minder waar; binnen 5 minuten gaat de rij open en kunnen we erin! Wat een leuke attractie is dit! De attractie is echt gericht op de 7 dwergen, werkzaam in hun mijn. Gelukkig hebben we een riders switch, wat betekent dat 1 van ons direct na ons in de attractie kan. Nu we hier toch zijn besluiten we hoek voor hoek af te werken en niet van fastpasses naar fastpasses te gaan. Via de app van Disney passen we de tijden van de fastpasses aan. Verderop zit de Enchanted Fairytales with Belle. We weten niet wat we hiervan moeten verwachten maar sluiten toch aan. Ook hier geldt een wachttijd van 15 minuten, niet zo druk dus. Er worden steeds groepen binnengelaten. Eerst komen we in de workshop van Maurice, de vader van Belle, waar in het kort het verhaal van Beauty and the Beast wordt verteld. Daarna worden we opgeroepen door de kledingkast die ons vervolgens weer doorstuurt naar Lumière die Belle binnenroept. Op het einde mogen de kinderen op de foto met Belle. Deze kans laten we niet voorbijgaan dus gaat Nance met Kayleigh naar Belle. Little princess wordt Kayleigh genoemd. Zelfs Bert is vandaag kind opnieuw geworden; hij is namelijk op het paard in de draaimolen gestapt. Kayleigh gaat ook mee met Robin en Nance, maar kan nog niet op het paard. Dan door naar Peter Pan. Maja, Sandra, Bert en Nance gaan hier de rij in, kleine 20 minuten wachttijd. Robin is er halverwege uitgestapt met Kayleigh omdat zij zo moe was en uiteindelijk in slaap is gevallen. Het loopt tegen het middaguur, dus tijd om wat te eten bij Pinocchio's Village Haus. Voor elk wat wils hier! Een krijsend kind zet de boel op stelten waardoor Kayleigh helaas wakker wordt. Gelukkig is zij niet vervelend. Na de lunch gaan we verder. Ditmaal It's a Small World, 5 minuten wachttijd! Het is een rustige attractie waarbij je in een bootje zit à la Fata Morgana in de Efteling. Er worden verschillende landen getoond met een aantal items waar dat land om bekend staat. Nederland staat er ook tussen met tulpen, ganzen, klompen en molens. Als we dit achter de rug hebben gaan we verder richting The Haunted Mansion, het spookhuis. Sandra zoekt met Kayleigh een plekje in de schaduw. Ze hoeven niet lang te wachten want ook hier bedraagt de wachttijd minder dan 5 minuten. Ben benieuwd of een spook ons naar huis heeft gevolgd... Het is erg rustig in het park en dat is duidelijk te merken aan de wachttijden waardoor we vandaag lekker veel attracties kunnen doen. Gelukkig is het vandaag ook nog eens bewolkt en niet zo warm als de afgelopen dagen, kan je een beetje op adem komen. Jungle Cruise is onze volgende bestemming, met fastpasses. De wachttijd staat hier op 30 minuten en we kunnen met onze fastpasses lekker doorlopen. Boottochtje door de jungle, wat ten opzichte van onze voorgaande bezoeken toch veranderd is. Leuk om weer eens te doen. We gaan terug naar Adventureland waar The Countrybears op ons wachten. Een muzikale show met beren. Gelukkig is dit binnen in de airco met zitplaatsen, dus kunnen we de beentjes wat rust geven. Onze volgende fastpasses zijn voor Big Thunder Mountain; een heftige treinrit door de goudgele bergen van het wilde westen. Sandra slaat over, dus die blijft (weer) bij Kayleigh. De normale wachttijd bedraagt 15 minuten, niet zo heel lang om te bedenken dat hier wel wachttijden van 80 minuten kunnen staan. Om 15.00 uur begint de parade. Castmembers hadden om 14.30 uur alles al afgeplakt en afgezet voor de parade. Als Robin, Nance, Maja en Bert uit de attractie komen is de parade net begonnen. Met z'n allen kijken we vanaf een afstand naar de parade, en wat is deze mooi! Later deze week zullen we nog een keer terug gaan en dan nemen we op tijd plaats voor de parade. De volgende fastpasses zijn voor Splash Mountain, een wildwaterbaan. Ook hier een wachttijd van 30 minuten. Robin heeft niet veel zin om nat te worden, dus hij blijft bij ons klein Doornroosje die ligt te slapen. Nance, Bert, Maja en Sandra komen er toch nat uit, maar bij deze temperaturen is dat niet zo erg. We besluiten om richting Main Street te lopen en zo vervolgens via wat winkels richting de uitgang. Komen we voorbij Pirates of the Caribbean als we zien dat daar de wachttijd 5 minuten bedraagt. Dan nemen we die attractie ook nog mee. Nance en Robin raken aan de praat met een aantal Amerikanen die vragen wat Kayleigh mankeert. Op zoek naar de buggy die weer geparkeerd staat op de buggyparking bij Pirates. Daarna via Main Street, waar we een aantal foto's laten maken door de Photopass medewerkers, richting de uitgang. We komen heel veel verklede mensen tegen; vanavond is het Mickey's Not So Scary Halloweenparty. Wel leuk om te zien en het haalt weer herinneringen boven! Met de monorail gaan we terug naar de parking van waar we te voet naar onze auto lopen; de auto staat vrij ver vooraan geparkeerd. Vanochtend reed er zelfs geen trammetje vanaf dat punt, dus echt vooraan! Terug in de villa steken we de barbecue weer aan. Heerlijk als dat zo kan! Genoeg meegemaakt vandaag. Op naar dromenland!!!

marian

Nou zeg dat mag je wel zeggen, hoe kan je het allemaal onthouden Nance, jij moet echt schrijfster worden, het was weer een mooie dag

Nance

Verwerken van de dag Marian, hahaha. Er komt geen notitieboekje aan te pas. Zoveel indrukken weer en dan is het wel leuk om van je af te schrijven :)