haasjes-en-kersjes.reismee.nl

In the jungle...

Eigenlijk zouden we vandaag een rustdag houden, maar we hebben toch besloten om naar Disney's Animal Kingdom te gaan. Undercovertourist.com geeft vandaag "groen" aan, dus het zou niet al te druk moeten zijn. Animal Kingdom is als het ware een safaripark; groots en groen opgezet, gericht op de natuur, met veel schaduwplekken. We hebben een quick breakfast en gaan op pad. Net na half 10 komen we aan op de parkeerplaats en, tegen betaling van $ 17, parkeren we de auto Dinosaur 35. Het ziet er redelijk druk uit. We slaan de tram die ons van de parkeerplaats naar de entree moet brengen over en gaan te voet richting de entree. Hmmm... het ziet er toch drukker uit dan verwacht. Gelukkig hebben we de fastpasses voor de leukste attracties al gereserveerd dus daar hebben we geen omkijken meer naar. Allereerst staat de Kilimanjaro Safari's gepland en daar gaan we dan ook naartoe. De normale wachttijd is 50 minuten, maar als we de rij voor de fastpasses zien denken we dat het bijna net zo lang is. Maar het valt mee, de wachttijd met fastpasses is ongeveer 20 minuten. Tijdens de safari zien we verschillende wilde dieren zoals nijlpaarden, krokodillen, zebra's, antilopes, olifanten, flamingo's, etc. De safari is ten opzichte van een aantal jaar geleden flink veranderd, maar nog steeds mooi! We zitten in een jeep met ca. 30 personen en onze chauffeur geeft de nodige uitleg over de dieren. Regelmatig stopt hij ook even om te tonen waar een luipaard of ander dier ligt. Als we uit de safari zijn gaan we even wat eten. We besluiten dit in Dinoland te doen omdat het daar overdekt en koel is en keuze genoeg. We bestellen een kipsalade (zo groot als een vergiet!) en nemen er een cola bij. Het drinken is hier refill, dus je kan zo vaak aanvullen als je wilt! Na Dinoland gaan we richting de Kali River Rapids; een wildwaterbaan. Hier bedraagt de normale wachttijd zo'n 40 minuten (het is warm vandaag dus mensen zoeken de verkoeling op). Met de fastpasses kunnen we zo doorlopen! Robin blijft bij Kayleigh omdat zij hier nog niet in mag. Op het waarschuwingsbord staat dat je nat wordt, maar je kan ook drijfnat worden! We zijn inderdaad allemaal nat als we uit de attractie komen, maar Nance is het meest nat van allemaal geworden; haar broek is drijfnat, sokken kunnen echt worden uitgewrongen... Hahaha. Maar met dit weer is het zo droog! Door naar de Panjami Forest Trail; een wandelroute waarbij je onderweg vliegende honden, tijgers, vogels, etc. tegen komt. Erg leuk om te doen. Het is tijd voor de volgende fastpasses; Expedition Everest (http://youtu.be/kImRVHvA4aw ). Maja en Sandra blijven bij Kayleigh, terwijl Bert, Robin en Nance richting de attractie gaan. Expedition Everest is een achtbaan die gedeeltelijk in het donker gaat, achteruit en hele diepe vallen maakt. Onderweg kom je de yeti tegen die de rails kapot trekt... Spannend en oh zo gaaf! Bert gaat zelfs een tweede keer via de single riders line waar hij niet hoeft te wachten. We hebben een groot gedeelte van het park gezien als we voorbij de show van Finding Nemo komen gelopen; deze begint om 15.00 uur, dus we zijn net op tijd. De buggy kunnen we bij de castmember afgeven zodat zij die parkeert. Hoppa we gaan het theater in en hebben gelijk plek. De show is mooi opgezet en duurt dik 45 minuten! Kayleigh zit met d'r mond open te kijken, ze genoot met volle teugen. De rest geniet net zo hard mee! Eenmaal weer buiten gaan we richting de uitgang. Onderweg stoppen we bij Daisy Duck voor een ontmoeting. Kayleigh zou zowat Daisy om haar nek hebben gevlogen, zo leuk! Sandra wil nog graag wat winkeltjes in, dus Nance, Bert en Robin nemen plaats op een bankje en wachten samen met Kayleigh totdat de rest is uitgewinkeld. Ondanks dat Undercovertourist.com aangaf dat het vandaag rustig zou zijn in Animal Kimgdom was het drukker dan verwacht. Maar toch, we hebben alles gezien in het park! Vanavond eten we in de villa; er liggen nog garnalen en kipfilets in de diepvries dus die warmen we op in de oven. Nog even in de bank wat relaxen voor de tv en dan weer richting dromenland! Morgen weer een nieuw verhaal, vers van de pers!

Cobie

Wat hebben jullie het toch druk zo in de vakantie,er is zoveel te zien en te doen.
Jullie zijn vast weer aan vakantie toe als jullie weer thuis zijn.hahaha
Geniet nog maar lekker,uitrusten kan weer als je gaat werken.
Gr.ons

Marian

Leuk alles weer gelezen , en mee genoten met jullie, jullie zullen inderdaad elke avond wel moe zijn, van alles wat jullie zien en meemaken, maar het is heel leuk, Maja en Nance denk bij het winkelen om de nekjes hรจ hahaha lieve groetjes van ons

karel

dit laatste uitstapje lijkt me heel spannend geweest te zijn.
ik ben benieuwd dat er ook gefilmd is spannend om straks naar te kijken ga zo door groetjes karel.

jeanne.kerstens@kpnmail.nl

ja het word aftellen, nog een klein weekje. maar dat nemen ze jullie niet af. Nancy voor morgen alvast een fijne verjaardag .groetjes allen