haasjes-en-kersjes.reismee.nl

See you later alligator!

We zijn al vroeg wakker vandaag want zoals jullie kunnen raden (en de blog van gisteren verraadde het al) gaan we vandaag een airboattour doen. Het ontbijt gaat er vlot in en de auto is in een mum van tijd vol geladen. Eerst moet de auto afgetankt worden, 40 dollar, en hij is weer vol. Op naar Kenansville, een ritje van iets meer dan een uur. We zijn amper onderweg als Bert roept dat hij zijn leesbril kwijt is, waarschijnlijk verloren bij het tankstation. Dan maar de eerste afslag nemen en omdraaien... Het is dat Maja goed oplet want die ziet de leesbril naast de stoel liggen. Gelukkig, kunnen we gewoon doorrijden! Onderweg betalen we twee keer tol en voordat we het weten rijden we landelijk gebied, nou ja landelijk, moerasgebied in. Overal staan ranches met longhorn cowsin de weides. En grote huizen, niet normaal! Dan komen we aan bij het park Wild Florida, echt in de middle of nowwhere. We parkeren onze auto in het gras en het stikt er van de lovebugs. We melden ons bij een houten hok wat de entree en souvernirwinkel voor moet stellen. Om 11.30 uur mogen we met de airboat mee. Het kan zijn dat we helemaal geen alligator tegenkomen, maar dat zien we dan weer wel. Om 10.30 uur is er een alligatorshow in het park. Het park is niet zo groots opgezet en heeft naast alligators ook nog wat andere dieren. Dus nemen we maar plaats op de bankjes, gelukkig overkapt, voor de show. Er wordt uitleg gegeven over de dieren die worden getoond en als je wilt kan je ze ook nog aaien! Eerst krijgen we een jonge grijze vos van 8 maanden te zien, daarna een buidelrat, slangen, een of ander reptiel uit Australië, en als laatste Floffy de alligator van 4 jaar oud. Bijna alle dieren hebben we mogen aaien en als topper hebben we de alligator vast mogen houden!! Daarna is het tijd om naar de dok te gaan voor onze airboattour. We worden per groep opgeroepen en toegedeeld aan een airboat. John is onze captain. Kayleigh moet wel een reddingsvest aan, maar zelfs de kleinste is te groot voor haar. We nemen plaats op de eerste en tweede rij banken en dan maar oorbeschermers op want de propeller maakt best veel kabaal. We hebben een tocht van een half uur geboekt en zien tijdens deze tour verschillende vogels. John stopt regelmatig om uitleg te geven over de planten en vogels die we zien. Helaas komen we geen alligators tegen, jammer maar helaas. Maar de tour was indrukwekkend genoeg! Wel zijn de petjes bij Nance en Robin van hun hoofden gewaaid, gelukkig kon Sandra ze op tijd vangen! Je gaat met een hoge snelheid door het moeras en het bruine water wil regelmatig omhoog spatten. Na 45 minuten komen we terug aan bij het dok. Kayleigh werd weer op tijd wakker, ze heeft weinig van de tour gezien... We lopen terug het park in omdat we nog niet alle dieren hebben gezien. Wel een ijsje als dorstlesser aangezien er geen broodjes worden verkocht in het park. Helaas verder geen alligator gezien, dus... See you later alligator! Het is na 14.00 uur als we alles hebben gezien en besluiten richting de villa te rijden over de 192. De 192 is een lange, saaie weg met veel stoplichten. Dus vaak stoppen en dan weer gas erop. Anderhalf uur later zijn we terug bij de villa. We springen het zwembad in voor de nodige verkoeling, want het is echt warm vandaag! Heerlijk die afkoeling als er een kleine regenbui van 5 minuten komt. De regen is zelfs warm. Het is tegen 19.00 uur als iedereen zich gaat douchen en daarna op de bank neerploft. Moe, maar voldaan. Alleen hebben we nog niks gegeten en echt honger hebben we niet. Nance, Robin en Bert rijden naar Wendy's een fastfoodketen iets verderop voor wat chicken nuggets en een aardbeienmilkshake en eten dat in de villa op. Na zo'n dag is het weer tijd om naar bed te gaan. Good night!

karel m.

vol verwachting op zoek naar die alligators en dan zie je er niet een, volgende keer misschien meer geluk.

Sebas

Gaaf hoor!

jeanne.kerstens@kpnmail.nl

ach dan ga je hier maar na de dierentuin, grapje.

vermoeiend voor de kleine meid . kusjes opi omi +++++++++++++++

natas

O mensen wat genieten jullie toch! Zo lekker om met jullie meetegenieten!