haasjes-en-kersjes.reismee.nl

Jingle bells, jingle bells

Zoals iedere ochtend zijn wij op tijd wakker. Kayleigh heeft vandaag tot zowaar 7 uur uitgeslapen! We doen heerlijk rustig aan, daar is deze vakantie ook voor bedoeld. Dus niets moet en alles mag! De een dekt de tafel, de ander schenkt de koffie, thee en sapjes in, de ander roostert brood en weer een ander houdt Kayleigh nog even bezig. Zo hadden we vandaag pannenkoeken bij het ontbijt, door Bert gebakken. Hij had al een paar dagen zin in pannenkoeken, dus waarom niet?! Er is genoeg over voor vanmiddag... Als de tafel weer netjes is leeg geruimd, de vaatwasser draait en de eerste was van vandaag weer in de wasmachine zit rijden Robin, Maja, Nance en Sandra weer naar de Walmart, het gaat hard met het water. En we kunnen gelijk voor wat andere dingen kijken. Bert blijft samen met Kayleigh achter in de villa. Bert heeft weinig zin om mee te gaan en kan zo weer een beetje relaxen. Hij heeft nog maar gelijk! Als we terug rijden van de Walmart richting de villa zien we in de verte grote, donkere, grijze wolken. Kan niet veel goeds zijn wat daaruit zal komen... De auto is net leeg als het flink begint te regenen en onweren. De klappen van het onweer zijn zo hard dat de ramen trillen! Gelukkig duurt de bui nog geen uur en de zo'n begint weer volop te schijnen. Nu de zon weer terug is en de bui verdwenen kunnen we vanmiddag lekker gaan zwemmen. Onze chauffeur Robin rijdt richting Blizzard Beach. Dit is een waterpark van Disney geheel in stijl van de wintersport met besneeuwde bergtoppen, skiliften, ski's hier en daar, een kerstman die ergens met z'n parachute in de palmen hangt en ga zo nog maar even door. De auto staat geparkeerd in rij 3, wat betekent dat het niet druk is in het park. Eenmaal binnen schalmt jingle bells uit de speakers, maar er wordt ook Beach Boys gedraaid en de macarena. We hoeven niet lang te zoeken naar een vijftal ligbedjes, vlak bij de kids pool is er plek zat. Sandra loopt een rondje door het park voor wat foto's, Maja en Nance gaan met Kayleigh naar de kids pool en Bert en Robin gaan van de glijbanen. Het is gelijk doorlopen; je hoeft er nergens te wachten dus zo vaak van die glijbanen als je wilt. Daarna nog een beetje dobberen in de tubes op de Cross Country Creek om te chillen en dat lukt aardig. Om 17.00 uur gaat het park dicht en dat wordt een half uur tevoren omgeroepen. Om 17.00 uur gaan we dan ook daadwerkelijk het water uit, even opfrissen en aankleden. We besluiten om vanavond uit eten te gaan bij Santa Fe Cattle Co. Nance en Robin waren hier twee jaar geleden bijna dagelijks te vinden omdat het zo goed beviel. Ze hebben hier voor elk wat wils; fajita's, steaks, ribs, vis, etc. Sandra gaat voor de Santa Fe Chicken, Maja voor de grilled salmon en de rest gaat voor een full rack of ribs. De ribs zijn zo gaar dat het vlees van het bot valt, heerlijk! Kayleigh eet met iedereen mee, maar geniet het meest van de ribs. Volgens Lisa, de serveerster, heeft Kayleigh een echte Amerikaanse naam (tja, dat wisten we al, daarom is die naam ook gekozen) en is ze een echte zuiderse meid! Hahahaha. De chicken en salmon gingen niet helemaal op dus kregen we een doggy bag mee waar de chicken en salmon in gaan. Na het eten rijden we terug naar de villa, nog even relaxen en bekijken wat we morgen gaan doen. De temperaturen zijn dik boven de 30 graden en we willen iets anders dan de Disney-parken doen. Iets wat zeker op ons lijstje staat is een airboat tour! Tot morgen!

karel m.

ik las dat jullie gebruik hebben gemaakt van de dog bag, ook in nederland kan je hiervan nu gebruik maken.en thuis de restjes op eten.

Caroline

Weer een heerlijke dag en wat een mooie foto's!