haasjes-en-kersjes.reismee.nl

Lights, camera, action!

Iedere dag kunnen we wat langer blijven liggen. Het is wel vakantie, maar vaak zijn we nog vroeg wakker. Vandaag is Kayleigh pas om 6.00 uur wakker, zo dat noemen we nog eens uitslapen! Voor het 8.00 uur is zitten we al aan het ontbijt.

We hebben besloten vandaag naar Disney's Hollywood Studio's (https://disneyworld.disney.go.com/destinations/hollywood-studios/) te gaan. De fastpass+ zijn al gereserveerd en deze hebben we op de planning staan voor het einde van de middag. Zo kunnen we vanochtend rustig aan doen en lekker genieten van het zwembad.

Vandaag belooft weer een warme dag te worden; ca. 34 graden! Heerlijk dus. Het zonnetje steekt goed, dus afkoelen in het zwembad? Daarbestaat geen bezwaar tegen.

Het is tegen 15.00 uur als we richting het park gaan. Bewust later op de dag omdat we dan vanavond een show mee kunnen pakken. We parkeren de auto op Film 31 en weer is het niet druk op de parkeerplaats. Met de app van Undercovertourist.com kijken we ook wat de verwachte drukte in de parken is.

Eerst gaan we naar Disney's Frozen Sing-A-Long. Een nieuwe attractie gebaseerd op een van de laatste films van Disney; Frozen. Het is een show waarin, je raadt het al, gezongen wordt. Heel erg leuk opgezet en we genieten allemaal! Na de show lopen we richting Phinaes and Ferb waar we mee op de foto gaan. Sandra staat in de rij voor Cars' Lightning Mc.Queen and Tow Mater. Leuk, want deze figuren kom je niet zo gemakkelijk tegen.

Als we onderweg zijn naar een counter place om wat te gaan eten komen we Mary Poppins tegen; weer zo'n figuur die je sowieso in Parijs nooit tegenkomt... Klik! Foto! En dan eerst wat eten. In de parken staat veelal hetzelfde op de menukaarten; cheesburgers, chicken strips, salade (veel te duur...) en wraps, alles geserveerd met frietjes. Kayleigh eet vandaag met de pot mee; friet en chicken strips. Ze doopt zelfs haar frietjes in de barbeque sauce en vindt het nog lekker ook!

Bert en Sandra gaan in Rock 'n Rollercoaster. Dit is een attractie waarin de muziek van Aerosmith de hoofdrol speelt; gaat nogal vaak op z'n kop die attractie, dus dat is wel aan Bert en Sandra gewaagd. De wachttijd is niet lang; amper 10 minuten. Daarna gaat Bert nog twee keer in de Tower of Terror waar je in een lift een vrije val maakt. Super gaaf! Makkelijk dat we hier fastpasses voor hebben. Alleen bedraagt de wachttijd nu nog geen 5 minuten...

Het is al 19.00 uur geweest als we naar Toy Story Mania mogen; ook hier hebben we fastpasses voor. Toy Story Mania is een interactieve attractie. Je krijgt een 3D-brilletje op en gaat een soort "kermis" in (weliswaar in een karretje). Tijdens deze attractie moet je pijltjes schieten, ringen werpen, borden gooien etc. Hilarisch! Kayleigh zit bij Nance op schoot en zij vindt het allemaal wel prima. Ze kijkt haar ogen uit en pakt zelf ook het"geweer" waarmee geschoten moet worden.

Na deze attractie is het tijd om naar de show van vanavond te gaan; Fantasmic! Dit is een show met licht, geluid, water, vuur en vuurwerk. Heel erg mooi. Hoewel het al 20.30 uur is, is de arena goed gevuld, niet vol omdat het naseizoen is, tenminste niet zo druk in ieder geval. Voordat de show begint wordt het publiek opgewarmd met live entertainment, een quiz, de wave en muziek. Ze doen het wel leuk om het wachten niet zo erg te maken, hahahaha! Dan begint de show; alles wordt donker en dan... verschijnt Mickey Mouse.

De show duurt alles bij elkaar een dik half uur. Alles klapper en afsluiter wordt er vuurwerk afgestoken. Met z'n allen genieten we van deze show. De laatste keer dat Robin en Nance hier waren werd de show afgeblazen; het regende en onweerde toen en het was niet veilig om de show door te laten gaan. Nu hebben ze er dubbel en dwars van genoten! We halen de buggy weer op van de "buggyparkeerplaats" en lopen richting uitgang.

Het park is gesloten en wordt iedereen op een kalme en nette manier uit het park gewerkt. Geen geduw, getrek, geschreeuw of wat dan ook. Iedereen wordt netjes behandeld.

We besluiten om te voet richting de auto te lopen; het is een kleine 5 minuten lopen. Daarna richting de exit van de parkeerplaats, richting de I-4 en zo naar afslag 58 waar we na 20 minuten al bij de villa zijn. Iedereen is doodop en gaat eigenlijk gelijk naar bed toe.

Wat zal de dag morgen ons brengen?

C-ya!

Natasja

zooo leuk om jullie verhalen mee te lezen!

karel m.

de shows in amerika zijn altijd al mooi geweest,en vooral musicals die zou ik ook best mee willen maken.

Sebas

Geweldig verhaal weer!

jeanne.kerstens@kpnmail.nl

krijgen jullie mijn berichten? hoop het gaat prima Kayleigh zal wel moeten wennen als ze thuis is. alle aandacht was voor haar. groetjes allen tot gauw