haasjes-en-kersjes.reismee.nl

Er zijn er twee jarig, hoera, hoera!

Jeej! Het is maandag 8 september 2014 en er zijn er 2 jarig, hoera, hoera! Happy Birthday Maja en Sandra!

Het is nog geen 7 uur als we allemaal wakker zijn. Heerlijk vroeg dus! Al hadden we er weer eentje die de kroon spant; Kayleigh was voor 5 uur al wakker... Hahahaha.

We hebben gisteravond besloten om vandaag naar Epcot te gaan, een van de Disney-parken.Beter gezegd, Disney World's tweede park die is geopend in 1982.De app van Undercovertourist.com geeft aan dat het daar vandaag "groen" is. De drukte van de parken wordt in verschillende kleuren aangegeven; groen is rustig, oranje is gemiddeld/gezellige bedrijvigheid en rood, nou... dan kan je beter niet naar het park gaan als je niet van drukte houdt.

Eerst maar eens lekker ontbijten; vers brood, gebakken eitje, spek erbij, en ga zo maar ff door. Na het ontbijt pakken we onze spullen en rijden we in de Dodge van Bert, Maja en Sandra richting Epcot (wist je trouwens dat Robin de Kia ook heeft ingeruild voor een Dodge?). We zijn er net na half 10 en parkeren op Journey 9, vrij vooraan dus! Alleen al aan het parkeren merken we dat het niet zo druk is.

Onze Disney-passen hebben we vrijdagavond voor vertrek al geactiveerd. De passen hebben een Fastpass+ optie wat inhoudt dat we geen fastpasses in de parken hoeven te halen maar online deze al aan kunnen vragen (max. 3 per keer per persoon). Het voordeel van fastpasses is dat je niet in de normale wachtrij hoeft te staan met een wachttijd van xx aantal minuten, maar dat je op een later tijdstip terug kunt komen naar de attractie en als het ware de normale wachtrij voorbij kunt lopen. De fastpasses die we voor vandaag hebben geregeld zijn voor Mission Space, Soarin' en Finding Nemo.

Maar goed, eerst zodra we in het park zijn gaan we naar Guest Relations; Maja en Sandra krijgen een button "Happy Birthday"en Kayleigh krijgt een button "1st visit". Het leuke van de button is dat iedere castmember je feliciteert en dat je soms nog een extraatje krijgt in de vorm van een ijsje, fastpasses of iets anders.

Door naar Mission Space aangezien de fastpasses van 10.00 uur tot 11.00 uur geldig zijn. Maja en Sandra blijven bij Kayleigh aangezien zij daar niet in mag. Sandra heeft het ook niet zo op Mission Space, dus dat komt goed uit! Mission Space is een simulator waarbij een lancering van een raket wordt gesimuleerd. Deze heb je in twee versies; de groene en de oranje. Groen is less intens en oranje is more intens. Laten we maar safe spelen en de groene versie nemen, en dan nog kan je er groen van de misselijkheid uitkomen... Maar leuk dat ie is!

Na een korte pitstop (we dachten bij baby care te moeten zijn maar dat is speciaal voor diegenen die borstvoeding geven, dus op naar een "normale" verschoningsruimte)gaan we verder naar A Journey into Imagination met Figment. Hier worden je zintuigen getest, een leuke attractie waar ook Kayleigh in mag. Figment is een relatief, in Nederland, onbekend figuur. Het is een paarse draak die samen met een uitvinder werkt.

Op naar de volgende attractie waar we een fastpass voor hebben; Soarin'. Een attractie met een deltavlieger die over California vliegt. Bert, Maja, Sandra en Robin gaan er eerst in. Voor deze attractie geldt een minimum-lengte en dus is Kayleigh hier ook te klein voor. Nance blijft met Kayleigh binnen in de airco wachten. Bettie, een castmember van Disney komt toevallig voorbij en is gelijk "verliefd" op Kayleigh. " Oh my god, look at her, she is so pretty! Hi gorgious! Hi princess!" Hahahaha, wel leuk om te horen! Ze gaat bij Nance zitten om een praatje te maken en belt zelfs nog een collega om te zeggen dat ze naast zo'n schatje zit en die ook maar snel moet komen kijken.... Na een half uurtje is de bende van 4 terug zodat Nance ook nog in Soarin' kan. Blijft leuk die attractie!

Het loopt al tegen lunchtijd, maar we hebben nog een fastpass voor Nemo. Dus lopen we door naar de volgende attracties. Dit keer "The Land"; wachttijd 0 minuten! We kunnen gelijk doorlopen. Dit is een rustige attractie in een bootje door eigenlijk kassen waar wordt getoond hoe groente en fruit worden gekweekt. Ook hebben ze hier vissen en alligators.

Buiten is het ongeveer 33 graden en best warm. Snel door naar Finding Nemo waar we ook door kunnen lopen met onze fastpasses. Finding Nemo is ook een rustige attractie waarin je plaats neemt in een schelp en door de oceaan van Nemo gaat. Hier wordt het verhaal verteld van Finding Nemo, in een tijdsbestek van een kleine 5 minuten.

We besluiten om na deze attractie, en gekeken te hebben bij de aquaria, toch maar eens te gaan lunchen. Op naar Electric Umbrella voor een lunch. Komen we onderweg Knabbel en Babbel tegen en daar willen wij natuurlijk wel mee op de foto. Helaas, ze gaan zelf ook even met een korte pauze en zullen om 14.00 uur terug zijn. Scott, de character manager (van het hele park), biedt zijn excuses aan dat wij moeten wachten. We vinden het ergens ook niet erg omdat we dan kunnen gaan lunchen. Maar Scott biedt aan om met ons naar Epcot's Character Spot te gaan waar wij op de foto kunnen met Mickey, Minnie en Goofy. Leuk! Maar er is een wachtrij van een kleine 10 minuten. Scott is manager dus hij zorgt ervoor dat wij via de fastpass ingang (zonder fastpasses) naar binnen mogen en dus de hele wachtrij weer voorbij mogen! Wat een service!!! Kayleigh keek Mickey eerst met grote ogen aan van "wat moet je", maar was al snel verkocht! En dus staan we allemaal op de foto met Mickey, Minnie en Goofy!

Daarna toch eindelijk die lunch... Even een snelle hap en we gaan door naar Epcot's World Showcase. World Showcase is verdeeld in verschillende landen met enkele attracties. Mexico en Norway hebben een boat ride, America heeft een show, China, France en Canada hebben een 360' film en de overige landen die er zijn bestaan uit eettentjes en winkeltjes.

Kayleigh doet een dutje in de buggy; het voordeel van de Koelstra-buggy is dat je die helemaal plat kunt leggen zodat het als het ware een soort van bedje is. Maja en Sandra gaan op de foto met Sneeuwwitje en Robin, Bert en Nance ploffen neer op een bankje en genieten van het uitzicht.

Het is tegen 17.00 uur als we besluiten terug naar de villa te gaan. In de verte wordt het al wat donkerder, en er is een regenbuitje voorspeld. Even langs Publix voor wat kleine boodschapjes en dan nog zwemmen in de villa.

Het water is wat aan de frisse kant in het zwembad, maar dat mag de pret niet drukken. We hebben heerlijk gezwommen en daarna nog lekker in het bubbelbad gezeten!

Als iedereen is gedouched is het tijd om maar eens te gaan eten; het is al 20.00 uur... Vanavond hebben we kip met rijst. Eigenlijk is iedereen te moe om te eten, maar het smaakt toch.

Net na 22.00 uur gaat iedereen naar bed. Het was een vermoeiende maar wel leuke dag! Morgen misschien maar weer een dagje relaxen?

Tot de volgende blog!

Sebas

Gefeliciteerd! Mooi verhaal weer! Flashback to the US all over again!

Natasja

Nou, een gezellige dag weer en wat mis ik de warmte :-( vanochtend was het 10 graden hier

Cobie

Mooie foto's,en jullie vermaken zich wel.

karel m.

ik heb de berichten van jullie gelezen en foto,s gezien, ik begrijp dat jullie het wel naar je zin hebben omdat er zoveel te zien is waar jullie verblijven. groetjes karel.

jeanne.kerstens@kpnmail.nl

hoe is het met Sandra, gaat het wat beter? verder zien we dat jullie wel genieten. groetjes