haasjes-en-kersjes.reismee.nl

Rivers of Light

Vandaag is de laatste dag dat onze Disney tickets geldig zijn. Het enige wat we nog willen doen is Typhoon Lagoon en de avondshow in Animal Kingdom (Rivers of Light).

Aangezien we allemaal al op tijd aan het ontbijt zitten besluiten we eerst naar de Apple Store in de Florida Mall te rijden voor een nieuwe Iphone 8. Sandra wilt er ook 1 en Walter wil graag een Ipad. Zo gebeurt het dat Walter, Robin en ik richting de Florida Mall gaan. Ma en San blijven met Kayleigh en Bryce in de villa.

Er staat weer een wachtrij voor de Iphone in de Mall. Gelukkig niet zo'n lange als vorige week. Nu hebben we max een half uur in de rij gestaan (we stonden er al voor 10 am en om 10 am gaat de Apple Store open). Terwijl wij in de rij staan te wachten komt er een Apple medewerker. Hij vraagt welk toestel we willen hebben, welke uitvoering, welke kleur en eventuele accessoires. Gelukkig wisten we al wat we wilden hebben want anders wordt je gewoon naar achter in de rij gestuurd. Vervolgens worden we naar de wachtrij in de winkel gestuurd. Ook daar zo'n half uur wachten en dan zijn we eindelijk aan de beurt. Mrs. Diva voor ons moest nog wat kapsones tonen, maar dan mogen we uiteindelijk betalen en de Iphones in ontvangst nemen.

Vervolgens lopen we naar de andere kant van de store voor de Ipad van Walter, die hebben we zo in bezit. Daar is gelukkig geen wachtrij voor!

Na de nodige inspanningen van vanochtend    hebben we wel iets lekkers verdiend. Eerst naar Starbucks voor een lekkere frappucino! Vervolgens naar de villa.

We rijden via de tollroad, deze rijdt relaxter dan de Interstate. Met iets meer dan een half uur zijn we terug in de villa. De containers zijn vanochtend geleegd, ma en San hebben Kayleigh en Bryce in bad gedaan en iedereen is klaar om te gaan lunchen. Maar eerst met Karel en Trees bellen. Toen we in de Apple Store waren werd ik al gebeld door Trees dat het niet goed ging met Kuifje. Groen licht gegeven om er mee naar de dierenarts te gaan en als het nodig is hem een spuitje te geven; het beestje had echt veel pijn. Om dan zo'n beestje te laten lijden...

Vanmiddag rijden we naar Typhoon Lagoon; een waterpark van Disney. Deze hadden we nog niet gehad dus gaan we daar voor een paar uur naartoe.

Typhoon Lagoon heeft een lagune thema; er is een schip tijdens een grote storm te water geslagen en uiteindelijk bovenop een zandbank terecht gekomen. Om de haverklap komen er grote golven in het grote bad. Rondom is er een lazy river, volop glijbanen en zelfs een snorkelrif.

Paar uurtjes genoten van het zwembad en de zon als het 5 pm is en wordt omgeroepen dat het bad wordt gesloten. Binnen 15 minuten is iedereen uit het water, van de stranden en richting kleedkamers of exit.

Als we zijn aangekleed lopen we terug naar de auto die in rij 4 staat geparkeerd. Hoppa, heel het hebben en houwen erin en door naar Animal Kingdom.

Sinds halverwege dit jaar heeft Animal Kingdom ook een avondshow; Rivers of Light. Deze hebben we nog niet gezien en aangezien het de laatste dag Disney is moeten we daar nog maar snel gebruik van maken.

Eerst lopen we richting Restorantosaurus want van al het zwemmen hebben we best wel honger gekregen. Het is er niet druk en zo zitten we binnen 5 minuten aan tafel!

Na het eten lopen we naar de stand by line voor Rivers of Light. Een half uur voor aanvang van de show zitten we vooraan. Een beter uitzicht kunnen we niet hebben. Om 8 pm begint de show.

Een show op het water met boten, licht, water en projectie. Bijzonder om te zien en boeit van begin tot eind. Toch weer heel anders dan de vuurwerkshows die we gewend zijn!

Als de show is afgelopen is het park nog open. We doen nog wat attracties in Dinoland en lopen vervolgen naar de Tree of Life. Bij de Tree of Life is ook nog een show te zien; de dieren in de boom worden door middel van projectie tot leven gebracht! Een Nederlandse cast member (Iris, komt uit Breda) spreekt Kayleigh aan met de vraag of ze de show mooi vond. En zo raken we nog even aan de praat met Iris.

Dan is het echt tijd om afscheid te nemen van het park en gaan naar huis. Morgen zien we wel wat we gaan doen...