haasjes-en-kersjes.reismee.nl

Een mazzeltje

Vandaag een snel ontbijt aan de aanrecht, 23 willen namelijk op tijd naar de Studio's om daar nog wat attracties te doen die we nog niet hebben gedaan.

Zo zijn we dus voor half 10 al op pad en keren we halverwege om. We zijn namelijk de handtekeningenboekjes vergeten. Later blijkt dat we nog wel meer vergeten zijn. Zo zie je maar; haastige spoed is zelden goed...

Ach, we zijn nog ruim op tijd bij de Studio's (het is namelijk maar 20 minuten rijden tot Disney World). Auto wordt weer geparkeerd en we lopen naar het park.

Eenmaal bij de entree is het een drukte van jewelste; er is een lockdown en niemand kan het park meer in. Plots staan er een paar honderd man te wachten om het park in te kunnen... Na een minuut of 10 komt er een manager en schijnt het systeem weer te werken. Walter, San en ma nemen Kayleigh en Bryce het park mee in, Robin en ik gaan weer terug naar de auto.

We gaan eerst maar eens naar Alamo om de dag extra autohuur te regelen. Dit gaat niet zo snel als we verwachtten. De dichtstbijzijnde Alamo is in Disney's Swan Hotel gevestigd; 0,4 mile van de Studio's. De parkinglot daar is vol en we worden naar het naastgelegen hotel gestuurd; parkeren is $ 20. Euh... dat doen we dus niet. Terug richting het Swan hotel en halverwege ligt het midgetgolf terrein. Zetten we onze auto daar toch neer?

En zo lopen we naar het Swan hotel. Eenmaal binnen is het een aantal maal vragen waar Alamo te vinden is, deze iw goed verstopt. We wachten en wachten en wachten; er is nog een stel voor ons. Uiteindelijk helpt Lucy ons. We leggen alles uit, een extra dag autohuur worst geregeld, creditcard wordt weer getild en klaar! Terug naar het park, het is al 12 pm...

In het park gaan we op zoek naar de 5 musketiers, maar dat is niet zo moeilijk. Ze hadden namelijk fastpasses voor de show van Indiana Jones op dit moment! We wachten maar even bij de uitgang.

Vanochtend zijn ze al naar de Muppet show geweest en hebben ze in ieder geval de show van Indiana Jones gezien.

Na afloop van de show eerst maar eens lunchen en goed drinken. Het is vandaag weer een graad of 35 en dat is goed te merken.

We zijn klaar, ruimen ons afval op en willen richting Disney Junior als er een cast member (David) ons plots aanspreekt. We krijgen 2 fastpasses voor max 5 personen geldig tot 30 september. We mogen zelf weten bij welke attractie we deze inleveren. WoW dat is een mazzeltje!

We gaan eerst naar Disney Junior; Kayleigh wil graag met Sofia op de foto en Robin wil naar Star Wars. San en Walter gaan op een bankje zitten met - hoe kan het ook anders - slapende Bryce...

Na dit rondje leveren we onze eerste fastpass in bij The Voyage of the Little Mermaid. We kunnen er met z'n allen in! The Little Mermaid is een show van ca 15 minuten.

Daarna lopen we naar de volgende attractie om onze fastpass in te leveren; Toy Story Mania. Deze attractie blijft te leuk om niet te doen! We doen 'm zelfs twee keer: voor 3.20 pm stonden al fastpasses gepland!

Nu hebben we echt alle attracties gezien en gedaan die we wilden doen. Nog een paar winkeltjes en dan is het klaar.

We lopen weer richting de auto, laden de auto vol en rijden naar Applebee's! Heerlijk eten en met een tweetal doggybags gaan we terug naar de villa.

Het is rond half 8 als we terug zijn en nog verkoeling zoeken in het zwembad. Heerlijk als dat kan!

Morgen weer een verse samenvatting van alle gebeurtenissen

P.S. De afgelopen dagen hebben we meerdere (wilde) alligators gezien in en rondom Disney!

Miranda Honsbeek

Wat heerlijk toch om iedereen zo te zien genieten! Hartstikke leuke foto's

trees

inderdaad een mazzeltje ..... maar dat zullen jullie verdiend hebben.... weer een heel avontuur beleefd daar . prachtig xxx

Nats

Heerlijk en dat mazzeltje hebben jullie toch wel verdiend!!!

karel

hallo nance , ik heb een vraag omtrent parkiet kuifje deze heeft veel last van zijn linker vleugel en is regelmatig met zijn snavel aan het pikken aan de vleugel ook heeft hij er pijn aan zoals ik dat opmerk. Daarom is mijn vraag mag ik met hem naar de dierenarts om er naar te laten kijken laat dit dan weten. gr. karel.