haasjes-en-kersjes.reismee.nl

Fantasmic!

Woensdag de 20e. We zitten hier al een week en wat is die tijd al voorbij gevlogen...

Vanochtend doen we wat rustiger aan. Zwemmen wat, werken de blog bij, zonnen, boekje lezen en dan later op de dag richting de Studio's.

Terwijl wij allemaal in of rond het zwembad vertoeven komt er een koppel de netten rondom het zwembad repareren. Tijdens Hurricane Irma zijn er twee schermen gescheurd. Met een minuut of 20 is het koppel weer op weg naar het volgende huis om netten te repareren. De man vertelde dat hij nu van 8 tot 8 werkt omdat er heel veel netten beschadigd zijn.

Na de lunch kleden we ons allemaal aan (ja, we hebben echt rustig aan gedaan vanochtend) en springen in de auto om naar de Hollywood Studio's te rijden.

$ 20 parking fee en parkeren op Film 30. Zo te zien valt het ook hier mee met de drukte.

Eerst op weg naar een meet and greet met Olaf! Er staat geen wachtrij en zijn dus zo aan de beurt. Daarna naar de Frozen sing a long show waar we fastpasses voor hebben; zo hoeven we niet in de wachtrij voor deze populaire show. We zitten op rij 3 en hebben dus een heel goed zicht op het podium. Alle bekende liedjes passeren de revue en worden uit volle borst meegezongen!

Na de show gaan we eerst eten. Het is wel vroeg maar we willen vanavond graag op tijd bij Fantasmic zijn. Helaas konden we daar geen fastpasses meer voor reserveren. Fantasmic is een populaire show met oa. vuurwerk en er wordt altijd aangeraden op tijd bij de show te zijn. Dus vandaag burgers (van Angus beef) en chicken nuggets op het menu.

Na het eten lopen we naar Toy Story Mania waar we ook fastpasses voor hebben. Komt er een castmember naar ons toe gelopen dat de attractie momenteel technische problemen heeft en 2/3 van de attractie niet werkt. De wachttijd loopt op naar 40 minuten. Deze keer besluiten we te blijven wachten en wat een geluk; met een kleine 10 minuten zitten we in de attractie.

Toy Story Mania is een 3d attractie in een ouderwetse kermis; met een brilletje op gooien we dartpijlen, taarten, ballen en borden etc. om. Heel leuke attractie!

Na de attractie staat er een green army man buiten, hoppa kinderen een handtekening en op de foto. En door naar de volgende; een aantal figuren van Mickey Mouse Clubhouse (oa Jake de Nooitgedachtenland Piraat) staan er.

Inmiddels loopt het tegen 7 pm en gaan we richting Fantasmic. Lastminute hebben we toch nog fastpasses kunnen reserveren voor de show. Op ons gemak lopen we door de winkels en Walter en ma nemen nog een korte rookpauze.

En dan is het 7.20 pm als we naar de arena kunnen lopen. Halverwege kunnen we de buggy's parkeren in een speciaal daarvoor aangelegde stalling. We worden naar achterin de arena gestuurd. Vanaf daar kan je zelf een rij uitkiezen. Ook hier zitten we vooraan; rij 5. Om 8 pm begint pas de show, dus nog even geduld.

Om de tijd te doden wordt "the wave" opgestart en het hele publiek doet mee. Ondertussen gaan Kayleigh en ik nog een gave Mickey Mouse hat halen; eentje met lichtgevende oren. Later raken we aan de praat met een man uit Boston; Kayleigh stootte bijna zijn telefoon van de bank. Hij was een wedstrijd van de Red Sox aan het kijken. Oprecht geïnteresseerd vroeg hij waar we vandaan kwamen, hoe lang het vliegen was en hoe het er in Nederland aan toe gaat.

En zo is het al snel 8 pm. De lichten worden gedimd, het is al pikkedonker, en de show begint! Genieten met een grote G. Vuurwerk, projectie op water, boten, show, etc. Alles is er te vinden! Om 8.30 pm is het helaas afgelopen. Bryce is in slaap gevallen tijdens de show en Kayleigh begint ook moe te worden. We worden vriendelijk richting de exit gestuurd; winkels en attracties zijn gesloten dus er is maar 1 way out.

De treintjes richting de parkinglot zitten bomvol en we lopen weer richting de auto. Met een slapend kind is dit wel het verstandigst.

Eenmaal in de auto valt ook Kayleigh in slaap. Aangekomen bij de villa leggen we de kinderen gelijk op bed, zelf maken we het ook niet veel later richting bed.

Fantasmic was het vandaag!

Grtz Nance

Natasja

Oef.. De prijzen zijn omhooggevallen gegaan!

Maar weer een mooie dag achter de rug! Lekker! !

trees

he he hier ben ik dan ...... pfffffff dat is werken wat jullie doen .... zo intensief .... maar wel leuk , zo veel leuke gezellige dingen bekijken , bezoeken....aan mee doen.... daar kunnen we nu ook lekker van mee genieten .... we zijn er ook wel een beetje bij [ in mijn gedachten ]...... zweef ik gewoon mee .... moet wel op passen want ik heb diepte vrees hi hi......PLUK DE DAG xxxx