haasjes-en-kersjes.reismee.nl

Magic it is!

Hi y'all!

Omdat we eerder deze week het Magic Kingdom niet helemaal hebben gezien (het is immers zo'n 3x zo groot als Disneyland Paris) en er voor vandaag weer een rustige dag in het park wordt voorspeld gaan we weer naar het Magic Kingdom.

De auto wordt geparkeerd op Peter Pan 213, vrij vooraan op de parking lot. Tassencontrole en entree gaan weer vlot.

Bij Mickey is er een wachttijd van 60 minuten, slaan we toch maar even over. En zo lopen we via Main Street door naar Adventureland. Dit gedeelte van het park is gericht op - hoe kan het ook anders - adventures. Zo staat er het Swiss Family Tree House, The Magic Carpets of Aladdin, Jungle Cruise, Enchanted Tiki Room, Pirates of the Caribbean en A Pirate's Adventure - Treasures of the Seven Seas. Jungle Cruise is gesloten naar aanleiding van de hurricane Irma. Irma heeft zoveel schade aangericht dat het een tijd zal kosten voordat de attractie weer helemaal up and running is...

Walter, Robin en ik gaan met Kayleigh eerst in het Swiss Family Tree House, een aardige klim in de hoogte. Erg gave boomhut!

Eerder deze week hebben we in het park een begin gemaakt met Sorcerers of the Magic Kingdom. Een interactief kaartenspel waar je het hele park mee rond moet. Kayleigh moest beginnen in Adventureland. En zo gebeurt het dat we met z'n allen dat spel gaan spelen. Op zoek naar de eerste spiegel. Activeren met je ticket en vervolgens moet je je kaarten pakken. Voor een korte intro zie: https://www.youtube.com/watch?v=4BBOiT_Y-mA

Bryce ziet The Magic Carpets of Aladdin en loopt er al op af. Niet meer te houden die kleine vent en dus ga ik maar mee. De glimlach van oor tot oor als hij in dat tapijt zit is onbetaalbaar! En het voordeel is; de wachttijd is maar 5 minuten. San en Kayleigh volgen wel heel snel na ons

Op naar de volgende attractie; Pirates of the Caribbean. Maar ho, wat zien we daar? Een Photopass medewerker, Brian, die ons op de gevoelige plaat vastlegt. Aargh ya mate! Dan toch echt Pirates in, een wachttijd van 15 minuten wordt aangegeven maar met 8 minuten zitten we al in de boot! Deze Pirates is anders op gezet dan die in Parijs (net zoals andere attracties in Parijs).

Het valt op zich wel mee met de drukte. Door naar de volgende attractie; Country Bear Jamboree. Een show met zingende beren all Southern style. Fijne en lachwekkende attractie met simpele humor. Het loopt allemaal lekker door vandaag en ook de volgende attractie is een feit: The Enchanted Tiki Room; tropical birds and flowers die tot leven komen. Vergeleken met een aantal jaar geleden is de attractie wat veranderd.

Het is aan het begin van de middag wat maakt dat we eerst een lunch nemen (fajita's, taco's, burger en een salade), een gezonde lunch voor ons. Wel fijn dat je in het park ook gezond kunt lunchen. We kunnen wel in de USA zijn maar dat betekent niet dat we continu van die vette zooi hoeven te eten

Om 2 pm is het tijd voor de parade. We zitten helemaal aan het begin; mooi zicht op wat er komen gaat. De figures weten Kayleigh en Bryce goed te vinden. Bryce zit met open mond te kijken en zwaait naar alles en iedereen, Kayleigh kijkt met grote ogen en roept naar alle figuren! Heerlijk om ze zo te zien genieten, echt onbetaalbaar.

Na de parade gaan we door naar Big Thunder Mountain; met een mijntrein scheur je door de bergen. Walter geniet volop en zo ook de rest! Helaas is Splash- Mountain (onze favoriete attractie in Magic Kingdom) gesloten in verband met onderhoud.

Adventureland en Frontierland hebben we nu alles gezien. Op naar Liberty Square voor The Haunted Mansion; het spookhuis van Disney. Kayleigh vond het niet eng, pff gelukkig maar. Buiten The Haunted Mansion staat ook weer een Photopass medewerker, ook hier ff een plaatje laten schieten. San en Walter hebben al wat kerstballen gekocht voor de aankomende kerstperiode.

Het begint tegen 5-en te lopen en dus gaan we op ons gemak richting exit. We voelen de vermoeidheid aardig in ons benen. Omdat Kayleigh en Bryce aardig verrot zijn besluiten we vanavond thuis te eten. Mashed potatoes, gehaktballen, salade. Het smaakt allemaal!

Een magische dag vandaag weer. Tot de volgende blog!

Dianne Gloudemans

Heerlijk als de kinderen genieten!

karel m.

een goede morgen jullie allen, Nance bij deze de naam en album titels om te kijken of de cd's nog te koop zijn ik heb er meerdere opgezet zodat er meer kans is van slagen, Deanna Durbin, Mad about music, rarity. My heart is singing. The golden voice of Deanna durbin. Sweetheart of song. Can't help singing. gr. karel.

trees

fijn zo te lezen over de kids wat een genot ....en ook de grote dat ze zo genieten... en dan op deze mooie speciale dag 19 september .....ben blij voor jullie xxx