haasjes-en-kersjes.reismee.nl

Here comes Santa Claus

Je zult wel denken wat een rare titel... dit heeft alles te maken met onze bestemming van vandaag. We gaan namelijk naar Disney's Blizzard Beach.

Blizzard Beach is 1 van de 2 waterparken van Disney, gericht op de wintersport. Het park is van 10 am tot 5 pm open. We parkeren om 10.30 am strak de auto. Het is erg rustig in het park; we staan vooraan in de eerste rij.

De eerste aankoop van vandaag is een refill mug; de hele dag door onbeperkt drinken voor $ 12.79. Mooie souvenir en in het andere park kan je de mug ook gebruiken, leuke bijkomstigheid!

Je hoeft vandaag echt niet te zoeken naar een plekje, meer dan genoeg plek. We hebben een mooie overkapping gevonden met daaronder 5 ligbedden en een aantal stoelen. Die is voor ons! Het fijne aan deze plek is dat het bij het kindergedeelte is, dicht bij de refill stations, bij de food coarts en toiletten. Je hoort ons niet klagen!

Ma installeert zich om nog een dutje te doen, San en Walter gaan het park rond en de kinderen staan te springen het water in te gaan. En zo belanden Robin en ik In het kinderbad.

Het fijne van dit kindergedeelre is dat het goed wordt afgeschermd van het grotere gedeelte en er volop lifeguardsaanwezig zijn.

Bryce hobbelt lekker door het water terwijl Kayleigh niet genoeg kan krijgen van de glijbanen. Met of zonder tube, het maakt haar niet uit.

Tussendoor wat relaxen en voordat we het weten is het al tijd om te lunchen. San een kipsalade, de kinderen een kidsmeal (sandwich peanutbutter and jelly) en de rest een footlong hotdog. Uh.... daar hadden we ons allemaal wat op verkeken, of beter gezegd: die footlong hadden we niet gelezen ? Met flink wat gesteun en gekreun werken we so goed en zo kwaad als we kunnen dat ding naar binnen...

Na de lunch en het uitbuiken gaan we verder met zwemmen. Kayleigh en ik gaan met de stoeltjeslift naar boven. De glijbanen daar zijn nog niet geschikt voor haar en dus genieten we samen van het weidse uitzicht om vervolgens weer naar beneden te lopen.

Bij dit heerlijke weer hoort ook een ijsje en zo halen we dan ook later op de middag een Sand Pail; een emmer ijs met verschillende smaken, stukjes koek, fudge, chocolade saus, oreo, sprinkles, slagroom en een oers. Het duurt even voordat we de emmer met z'n 7en op hebben, maar leeg zal ie gaan!

Tegen 4 pm verlaten we het park en gaan nog een potje mini golf spelen. Min of meer traditie, na het zwemmen een potje golf. Zelfs Bryce heeft zijn eigen club gekregen!

Om 6 pm zijn we klaar met spelen en zoeken de auto op. Alles en iedereen in de auto geladen? Dan rijden we via een off road richting de Walmart. Onderweg zien we de schade van Hurricane Irma; omgevallen bomen, ingestorte schuren, wegen die onder water zijn gelopen, laag hangende electrakabels etc.

Uiteindelijk Komen we weer op de 192 terecht en zijn nog maar een paar minuten van de Walmart vandaan. Wat boodschappen voor in ieder geval vanavond en morgen halen en dan richting villa.

Een makkelijke maaltijd weer vanavond: soep met brood. Er staat ook nog een halve haan, salades en andere lekkere dingen op tafel, maar de soep alleen was al voldoende ?.

Voor 10 pm liggen de meesten vanavond al op bed. Morgen weer richting Magic Kingdom!

Bye bye!

Cobie en Rien

Hoi vakantiegangers,
Wat een mooi verhaal heb je weer geschreven Nance,complimenten ,het leest zo makkelijk en net of je er bij bent zo duidelijk.
Jullie hebben een mooie tijd daar,geniet er lekker van.
Kusjes voor Kayleigh en Bryce.
Groetjes