haasjes-en-kersjes.reismee.nl

De magische wereld van het Magic Kingdom

Goodmorning everyone!

Vandaag staat Disney'sMagic Kingdom op het programma. Het park met het kasteel.

Na een heerlijk ontbijt met gebakken eitjes met spek en andere lekkere dingen kleden we maar eens aan.

Het is rond 9.30 am als we de auto parkeren op Simba 118. Bryce is net in slaap gevallen en dus lopen Robin en ik naar het Transportation & Ticket Center. Ma, San en Walter nemen de trein naar het TTC. Van daaruit nemen we de boot naar het park. De boot en de monorail doen er net zo lang over om naar het park te komen.

Er staat vandaag een klein briesje maar de temperatuur loop snel op naar zo'n 32 graden, heerlijk!

Ook hier eerst een parkmap pakken. Vervolgens lopen we naar Town Square, meet Mickey Mouse en Tinkerbell. Er staat een rij van 40 minuten voor Mickey Mouse, Tinkerbell iets korter, 25 minuten. Tja, die slaan we maar ff over. Dus hop de trein in en eerst een rondje park. In de trein is het niet druk, we kunnen gelijk doorlopen. Nadat we het park rond zijn gaan we nog eens kijken bij Mickey, 60 minuten... Tinkerbell 5 minuten. Hup de rij in. Tinkerbell vertelt honderduit tegen Kayleigh, Bryce blijft op veilige afstand staan. Hij heeft het er niet zo op.

Op het plein vooraan in Main Street staan ook Knabbel en Babbel en Pluto. Ook daar gaan we mee op de foto.

Nu is het toch echt tijd om richting wat attracties te gaan. En dat zijn er nogal wat vandaag: Mad Tea Party, Prince Charming Carrousel, The Many Adventures of Winnie the Pooh, Seven Dwarfs Mine Train, Dumbo the Flying Elephant, Pete's Silky Sideshow, The Barnstormer, Casey Jr. Splash 'n Soak Station (waar overigens iedereen kletsnat uit kwam behalve Bryce...), Space Mountain, Tomorrowland Transit Authority PeopleMover, Walt Disney's Carrousel of Progress en last but not least: Buzz Lightyear's Space Ranger Spin. Een hoop attracties dus maar nog lang niet alles, later deze week gaan we terug naar het Magic Kingdom.

De lunch vandaag hebben we in Pinocchio Village Haus gedaan. Later op de dag nog een heerlijk ijsje in Tomorrowland op.

Het loopt tegen 6 pm als we het park uit gaan. Vanavond is het Halloween party en het park sluit om 7 pm. Mooi op tijd dus als we richting de exit gaan.

Vanavond gaan we uit eten bij Golden Corral. Golden Corral is een buffetrestaurant. Voor nog geen $ 100 kunnen we onze buikjes vol eten en drinken. Er ligt van alles op het buffet en tonnetje rond gaan we huiswaarts.

De rest van de avond doen we niet veel, behalve een wasje draaien en voetjes omhoog.

Een heerlijk volle dag met weer mooie momenten!

Miranda Honsbeek

Heerlijk om jullie avonturen te volgen en zeker ook de foto's. Jullie stralen. Fijn! Dat jullie zo genieten , maar ik geniet mee hoor! Moeders ziet er goed uit, top Maja! Ik kijk naar het volgende verhaal met foto's natuurlijk. Veel plezier mouseketeers