haasjes-en-kersjes.reismee.nl

Jambo!

Jambo everyone!

Oftewel: welkom! We hebben besloten vandaag op tijd naar Disney's Animal Kingdom te gaan. Animal Kingdom is het dierenpark van Disney, een van de mooiere parken wat ons betreft.

Het is tegen 9.30 am als we de parkinglot oprijden. Na betaling van $ 20 parkingfee parkeren we onze auto op Dinosaur 40. Dit is de eerste parkingsectie van deze parkinglot, we staan dus vrij vooraan. Een treintje komt ons op de parkinglot ophalen en brengt ons naar de entree.

Bij de entree volgt eerst een tassencontrole. De security guard heeft enorm veel interesse in mijn camera; welk type is het? Hoeveel mp? Maximale iso? Welke lensen, etc. Na een kort babbeltje gaan we door naar de ingang. Eerst maar eens een parkguide pakken en door naar de stand van de Wilderness Explorers, een soort scouting. Leuk voor de kinderen om te doen; met een aantal opdrachten worden ze door het park geloodst en aan het einde, als alle stickers zijn verdiend, krijg je een badge. Een andere manier om het park te ontdekken en zeker leuk voor kinderen!

Op naar de eerste attractie; Kilimanjaro Safari. Dit is een grote jeepsafari die over een enorm grote savanne gaat. De chauffeur van de Simba 1 verwelkomt ons al: Jambo Everyone! Vandaag hebben we flink wat wildlife kunnen spotten; struisvogels, zebra's, gnoes, flamingo's, wilde honden, neushoorns, wilde zwijnen, giraffen, olifanten, leeuwen en zo veel meer! De dieren zijn op dit tijdstip wel erg actief. Heel mooi om te zien en vooral: genieten.

Na de jeepsafari gaan we over naar de wandelsafari; Gorilla's Exploration Trail. Je loopt hierbij door/langs verschillende verblijven. Zo komen we door een voiière, lopen we langs spinnen, slangen, padden, gorilla's, meerkatjes en meer.

Voordat we besluiten richting exit te gaan nemen we de trein naar Rafiki's Planet Watch. Je zou denken, waarom de trein? Rafiki's Planet Watch ligt in een gebied achter op het park waar je op een andere manier niet kunt komen. Hier is er een klein opgezette kinderboerderij, research center, vlindertuin en meer. Er is een castmember die meer uitleg komt geven over een schildpad, het exemplaar dat ze bij zich heeft is zo'n 12 cm groot en al 30 jaar oud. Zo kun je ook op de foto met Doc McStuffins en Rafiki. Natuurlijk doen we dat he ;) Rafiki's Planet Watch is leuk om even gezien te hebben maar geen must, je zal het echt niet missen.

Omdat we het al vrij snel hebben gezien bij Rafiki's Planet Watch nemen we de trein terug en gaan richting Starbucks. De bestelling bestaat uit smoothies en frappucino's; een welkome verkoeling!

Dus... richting exit, maar nu niet zonder stop bij Mickey en Minnie. Kayleigh en Bryce "zeuren" al de hele tijd dat ze met Mickey op de foto willen. Wachttijd bedraagt 30 minuten maar na 20 minuten zijn Robin en Kayleigh al terug. Bryce is niet meegegaan aangezien hij heerlijk lag te slapen in de buggy.

Omdat Bryce ligt te slapen besluiten we te voet terug richting auto te gaan. Wandeling van een kleine 10 minuten en dan sta je nog wel vooraan geparkeerd...

Onderweg naar de villa stoppen we snel bij een Walmart Supercenter voor water en wat andere dingen die we vandaag of morgen nodig hebben. Een hele korte pitstop aangezien we vandaag nog meer hebben te doen ;)

Vanmiddag doen we wat rustig aan. Uiterlijk 4.45 pm moeten we naar Disney Springs omdat we vanavond naar Cirque du Soleil - La Nouba gaan. De show begint om 6 pm. Na een hele makkelijke maaltijd (kippensoep met brood en een half haantje) rijden we dus op tijd naar Disney Springs. De tickets voor La Nouba moeten we nog ophalen en uiterlijk een half uur voor aanvang van de show moet je aanwezig zijn.

Precies 6 pm begint de show. Een show van 90 minuten die van begin tot eind boeit. Helaas zijn video- en fotografie verboden, maar dat boeit niet. We hebben allemaal, stuk voor stuk, met open mond zitten kijken! Het is een combi van dans, ballet en acrobatiek. Anders dus dan het gewone circusgebeuren dat we gewend zijn.

De show is afgelopen en het uitgaansleven op Disney Springs begint. Voor ons tijd om naar huis te gaan; allemaal zijn we licht gesloopt na zo'n dag.

Thanks voor het lezen en tot de volgende blog ;)